Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › SWE SPEED SYD – 3:e deltävling, Onsdag 3 Juni
-
SWE SPEED SYD – 3:e deltävling, Onsdag 3 Juni
Publicerad av klang på 1 juni, 2009 vid 18:18SWE SPEED SYD – 3:e deltävling, Onsdag 3 Juni
De kommer NV-NNV vindar på onsdag, det betyder bara en sak, SPEED bakom piren i Klagshamn. Såvida inte våra prognosinstitut skriver ner prognosen ordentligt imorgon (tis) så kör vi på onsdag.
Lycka till allihop
jester svarade 15 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Hoppas det vill sig med prognosen.. i så fall så får jag ta en
” 13-16″ tur.
// Tompa S-168 -
det ska blåsa nordväst upp till 20m/sek vid 15.00-tiden imorgon enligt DMI
-
Och i vanlig ordning kan inte jag i morgon :mad2:
Men skall kanske testa piren på torsdag om vinden är bra då. Hoppas någon kommer att vara där då. Vill inte segla själv. Alex kanske skall segla båda dagarna så får hoppas.
-
Prognosen ser inte lika lovande ut längre, kan vi inte köra från tis kl. 18.00 till onsdag 18.00 eller något liknande? FRV och DMI lovar båda 10-15 NV redan ikväll och ihållande till onsdag sen eftermiddag men några 20 m/s ser det inte ut att bli…
Drar ut sent ikväll och kör några repor bakom piren i alla fall
-
Teamrider;550357 wrote:Prognosen ser inte lika lovande ut längre, kan vi inte köra från tis kl. 18.00 till onsdag 18.00 eller något liknande? FRV och DMI lovar båda 10-15 NV redan ikväll och ihållande till onsdag sen eftermiddag men några 20 m/s ser det inte ut att bli…
Drar ut sent ikväll och kör några repor bakom piren i alla fall
Njaa… alltså ideen är väl inte så tokig, bara tiden för utlysningen ;). Hoppas du får slagit lite rekord ikväll, i Lund blåser det rätt bra!!!
3:e deltävlingen är fortfarande imorgon onsdag, lycka till allihop
-
Blåser apa här nu, men det e snart mörkt. Hoppas på fett med vind i morgon för då e det ju tävling!
-
Paddy seglade till 22.10, jag var ute på piren och tittade på honom medans jag höll på att blåsa iväg
-
Satte nya PB ikväll, 33.2 i average så jag är jättenöjd.
I morgon gäller det att hålla i grejorna…
-
Teamrider;550433 wrote:Satte nya PB ikväll, 33.2 i average så jag är jättenöjd.
I morgon gäller det att hålla i grejorna…
Hahaha… U crazy dude
-
Det är sjuuuukt kul att det är så många som kör med GPS numera i Skåne =)
Dagens vinnare lär ju bli Ulf Sjöstedt, ställningen finns i alla fall här http://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=forum&forum=2&val=13550 -
Gött att se att två Skånepågar ligger i month top ten på Speedsurfing-sidan.
Ni rockar Uffe och Tobbe
såg förresten att ni måste bli bättre på att gippa, ni ligger efter i alpha-racingen
-
Och du måste bli bättre o skicka filer till RTK när du tar PB, Paddy.. m:)
-
Ny resultat tabell: http://www.kinnas.com/speedcup/south/
Notera att alla speed-cupper har en ny discard profil, d.v.s. i år är borträkning av heat enligt följande:
1-3 seglingar borträknas 0
4-6 seglingar borträknas 1
7-10 seglingar borträknas 2o.s.v
-
Jester;551129 wrote:Och du måste bli bättre o skicka filer till RTK när du tar PB, Paddy.. m:)
Ursäkta min okunskap men vad är RTK?
Mina filer ligger uppe på ”holländarnas” site dvs. gps-speedsurfing.com
Jag vill ju inte stöta mig med dig Guru of Speeders, så givetvis skall jag vara dig till lags 🙂
Logga in för att svara.