Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Sweden Windsurfing Tour 2006

Taggad: 

• jesper_b

Medlem
    4 oktober, 2005 vid 09:26

40+ yes! No fat, still kicking hard! /Jesper B

PS:Håller dock med om att det börjar bli lite väl badankemidjetätt på startlinjen. Tror faktiskt badankemidjorna gör sig mer till sin rätt i speedkanaler och liknande.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 oktober, 2005 vid 10:36

Say no more!
    Long time ago=var Sverige en stormakt inom Vindsurfing (racing)(för dom som inte vet).
    Det är tydligt att Du har humor och självdistans Jesper. Trevligt reportage från Fiskebäck föresten. (Den dagen Jesper B kör på “centerbord”(=RSX) är vi framme…Ha ha ha)
    Detta sagt av en som ej seglat RSX, men som tror på denna klass för framtiden. Time will tell.Ursäkta att jag tappade “tråden”.
    /MVH Såttan
    D.s Ja det är jag som är inlinesåkaren och gammal windsurfing räv, som just nu kör på gamla Formulgrejer och älskar det P.s

• anonym-anvandare

Medlem
    4 oktober, 2005 vid 22:00

Det är mer eller mindre halvfeta goa gubbar med badankemidjor som gäller:
    [bild]http://www.pwaworldtour.com/pwa.sys/popup/display,4189[/bild]

• canoya

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 05:42

De ser inte så farligt feta ut, tycker jag cool.gif

• jesper_b

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 06:42

Vad tror ni om Formula 63? Sex som i antal rutor och tre som i antal barn? Eller är det en för snäv regel? /Jesper B

• anonym-anvandare

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 08:02

Självklart måste vi ha en tävlingstour.
    Anna och Emma som tävlar freestyle för oss även i PWA har det varit ett mycket stort antal tidningsartiklar om.(kolla hennes hemsida hon har lagt in tidningsar där.
    http://www.s-78.com/
    Även en hel del i radio och lokaltv.
    Denna Pr har innerburit att vi har haft en otrolig uppgång i år. (vi är över 400 bet medlemmar i år)
    Det som är roligt är att det är lokala ungdomar som anslutit. Och en hel del tjejer.
    Innan en tävling hos oss börjar jag bearbeta pressen tidigt.
    Visste jag tex att vi skall ha en tävling nästa år nu hade jag börjat med pressrealese redan nu.
    Brukar skicka en i månaden. Sedan när tävlingen närmar sig
    en i veckan. Då presentar jag dom lokala förmågorna, vem som är bäst i landet m.m
    Viktigt är att när pressen väl kommer att ta hand om dom.
    När dom kommer hit så har dom fått en info vad som händer
    regler m.m
    Roligaste minnet är att Kalmar FF spelat hemma var det ändå
    en vindsurfare på en helsida i barometern här (första sidan)
    Vi skickar även in resultat till TT.
    Idag står det inget igen i tidskriften segling om vår sport
    Hoppas att folk fattar att vi får skicka in repotage dit
    dom kommer inte till oss. (detta är en förbundgrej)
    Folk måste fatta att ingen kommer till oss självmant (press)
    man måste jobba för det (det får man göra inom all idrott)
    Att lägga upp mailadresser till press, radio, och tv är inget jobb tar nån timme. Att sedan skriva ihop det tar inte så lång tid. Sedan sparar man ju regler och sånt så man kan använda det igen. Detta är en viljefråga.
    Inställningen tycks vara Fan dom kommer ju aldrig.
    Dom kan ju inte komma om dom inte vet nåt.
    Kommer dom inte skicka in ett eget repotage med resultat.
    Vi har alltid fått in resultaten på våra tävlingar i massmedia även i rikspressen.
    Jag kolla även upp vad dom tävlande kommer ifrån och skickar resultaten till tidningar på deras hemorter.
    Man hitta alla tidningar på http://www.leta.se där står dom uppradade.
    Var har detta med tävlingstouren att göra.
    Jo skrivs det om oss kommer det nya medlemmar och på sikt mer tävlande i alla klasser.
    Sen tror jag mer på en renodlad juniortävling bara juniorer
    i samma bana. Ej ihop med några äldre.
    Kenneth/ÖWC

• rasmus_w

Medlem
    5 oktober, 2005 vid 23:35

Nu tänkte jag bara skriva ett sånt där menlöst “håller med”-inlägg.

På mediasidan gör du så jävla rätt. Pressreleaser är kanon, journalister älskar text de kan sno och göra artikel/notis av rakt av. Förser vi vindsurfare dem med sånt, kommer de gilla oss.

Ta bara Ålandsracet. Med lite bearbetning av pressen, hade det kunnat bli rejält pådrag.

Sen är det väl i och för sig så att jag tror Haga hjälper. Ett enda ställe som är bra nästan jämt, till skillnad från oss Stockholmare som måste åka hit och dit för att få lite byigt åkande. Fast det är bara undanflykter, en del borde verkligen kunna hamna i tidningarna här med.

Man skulle ju f.ö. kunna spamma tevesporten med filmer från bra dagar i Törö, Grönis, Gislöv, Läjet och så vidare. Förr eller senare kommer väl nåt hamna i rutan…

• anonym-anvandare

Medlem
    9 oktober, 2005 vid 17:33

Inför Ålandsracet skickade jag pressmeddelande till de flesta tv kanaler och tidningar två gånger. Dock inget gensvar. När vi körde racetför 4 år sedan filmade TV4, UNT fotade och radiouppland intervjuade så vet inte varför de var så svårflörtade denna gång….

swe-64 Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    9 oktober, 2005 vid 20:17

Ibland blir det så.
    Men gjorde ni ett eget repotage och skickade in.
    Det är bara att hänga på och inte ge upp
    Kenneth

• anonym-anvandare

Medlem
    9 oktober, 2005 vid 22:22

Lyssna på Kenneth. Det han säger är helt rätt! Skall vi synas i tidningarna måste vi själva skriva reportage om våra tävlingar och skicka in till dem annars kommer inget att hända.

Ingen som känner någon journalist som kan hjälpa oss? Ett alternativ skulle annars vara om det finns någon frilansande journalist som vi kan bjuda in till tävlingarna. Någon som känner till någon?

• anonym-anvandare

Medlem
    14 oktober, 2005 vid 14:52

Gör som det var tänkt inför denna säsongen (-05), dvs
    Sv cup-06 med Formula och RSX. Nu gick ej detta pga att RSX ej gick att få tag på detta år. Vinsten med detta blir sannolik ökat deltagarantal i båda klasserna. Gamla “80-talssurfare” med eller utan familj kanske vågar sig på en comback igen och börja med entypssegling (“monopol”), men roligare än mistralbrädan, eller kanske fastnar för Formulaklassens tjusning och fördelar.(Allt har ju sina för och nackdelar, så även RSX och Formula) Seglarförbundet kanske kan få “upp ögonen” lite mer på windsurfare, som faktiska seglare (tex pga “OS-statusen” på RSX) Kanske ungdomar från seglingen vågar/får chansen att lära sig windsurfa.Slutligen kan även Bic 293 OD och ev RSX integreras, om något eller några år,som klass för barn/ungdomar i Sv cupen tillsamans med Formula och RSX.Formula Experience som ungdomsklass kan även här hitta sin form, men det lär nog visa sig efterhand vad som fungerar.(Tryggad återväxt av utövare i en underbar sport) Grundsatsen borde nog utgå från att konceptet skall vara relativt enkelt och vara anpassat till till vår verklighet här i Sverige – lite vind -och ofta!(Om man inte bor vid Haga park vill säga…) Detta var en tanke på på hur det kan gå till. Dvs “inget nytt under solen” m a o.Jag har nu bara tagit upp själva kappseglingsbiten av Windsurfingen, som ju är så mkt mer än så, och kan inte sväva ut om resten, som andra vet så mkt mer om (slalom, wave, speed, freestyle osv osv).Slutligen så är det bevisat att RSX kan köras som slalomdiciplin med hyfsad rolighetsfaktor, som en extra krydda i Sv cupen. Tycker även att slörbogar skall införas istället för enbart plattlänsar.Jag tror att RSX och Formula kompletterar varandra perfekt. Formula och Raceboard-klassen (flera olika Hybridmärken) tror jag ej matchar varandra lika bra. (Med tanke på att båda klasserna har som mål att öka deltagarantalet) Jag kan naturligtvis ha fel! Nu har jag tyckt klart. Fundrar själv starkt på comback efter 17 år sen senaste brädseglings tävlingen i Båstad, och det lutar mot RSX.MVH “Såttan”

• anonym-anvandare

Medlem
    16 oktober, 2005 vid 13:00

Tillägg till ovan om potientiella “återfödda” kappseglare: Jag borde lagt till “orginal” windsurfare från 70-talet (som även de flesta var 80-talssurfare)/Såttan

• anonym-anvandare

Medlem
    16 oktober, 2005 vid 16:02

..låter som det är bäddat för en FAMILJEFEST! (Även utanför Haga park!) Plötsligt har en ny Carolina Kluft typ “lekts fram” och vinner OS-guld. Oj vad journalisterna skall börja”dregla” då…..Det är en vison det!Eller är dagens ungdomar för feta och bekväma för att börja vindurfa? Hoppas så inte är fallet!/Anonym

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 06:58

Tänkte:En ny “krydda”=Sprint racing enligt modell som testades med Laserbåtar i år, dvs korta banor nära land med flera deltagare, borde passa RSX utmärkt.

Jag får en nostalgisk känsla i kroppen (själen?) när jag tänker tillbaks på Stockholm Maraton (Massdeltagande!), Tylön runt (Robby Naish!)och sist men inte minst de klassiska tävlingshelgerna i Ljugarn (Gotland) med grisfest och ballongdans till kvällen.Det var när 80-talet var som bäst-i alla fall för mig! Funderar också om detta, sätt att tänka, är ett tecken på en begynnade 40-års kris??Även om jag har fett-så tycker jag inte att jag är så fet…

Slutligen (jag lovar) får jag be om ursäkt att jag har “kidnappat” denna tråden och dessutom spelat anonym (fegt!)

På lördag skall jag hämta min RSX – när gör DU? (Jag lovar att jag inte är “köpt” av NP eller Surfers Paradis – säkert!)/
    MVH Såttna med förhoppning att träffa många Formula och RSX-utövare, på vattnet, nästa år.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2005 vid 08:10

Hej Såttan,
    Heter inte du Rickard Almkvist?
    I så fall long time no see.
    Mvh / Stefan Voxby

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Sweden Windsurfing Tour 2006

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.