Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Swedish wave riders
-
Swedish wave riders
Publicerad av skotten på 22 april, 2010 vid 10:54as we all know… the waves are a bit special here, and we need something a little bit different to ride on… as a matter of pure interest.. what kind of waves do you normally ride?
knee to chest high, 0-10m/s
chest to overhead 10+m/s
blackadder svarade 14 år, 7 månader sedan 13 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
vet inte om jag fattar frågan rätt. Men det är ju sällan det är över brösthöjd på vågorna trots att det är över 10m/s. Så vanligtvis är det definitivt knä-bröst höjd jag kör.
-
Som gogga, sällan de blir så mkt större på våra vanliga spots trots klart över 10m/s.
-
ja normalt sett är det ju inte högre än brösthöjd tyvärr, så därför e det nog mest det dom flesta kör
-
Jag kör mest tubes och bara över dubbel gubbe. Nice, men kan tyvärr inte berätta var. 😉
skotten;607940 wrote:as we all know… the waves are a bit special here, and we need something a little bit different to ride on… as a matter of pure interest.. what kind of waves do you normally ride?knee to chest high, 0-10m/s
chest to overhead 10+m/s
-
Chrille, det räknas inte som dubbelgubbe när du steker på rygg i strandbrynet och vågorna sköljer över dig. 🙂
men vart går gränsen för brösthöjd? Jag menar jämför jonaish 3.0 mot Luddeee, de e ju dubbelgubbe på luddeee innan 3.0 ens har brösthöjd.
-
när man får pisk av vågen känns det som den är i huvudhöjd, men det är säkert lögn, över 10 m/s är det mellan knä till axel kanske..huvud om jag känner mig kort den dagen
-
good stuff 🙂
how does everyone prefer to ride? strapped in and aggressive or unstrapped and mellow?
-
beror på humör och vågor.
stökiga vågor och hårdrock framfoten stroppad.
fina vågor å peps ostroppat.
Logga in för att svara.