Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Swespeed på G
-
lbj;408696 wrote:Nu talar vi inte GPS-tider utan nu e de 500m iternatinellt godkända hastigheter enl seglingssportens regler o reglemente. dvs det kan bli Svenskt rekord
och jag lär bli sämst 2:a bland svenska deltagareÄr det din första 500m speed tävling? Vadför brädor skall du ha med?
-
40knots;409163 wrote:Är det din första 500m speed tävling? Vadför brädor skall du ha med?
Allt som behövs för alla vindar Fanatic / NP packade i 6 påsar
O du, segelnummer 80 tillhör Kristoffer Living. Stämmer det Tom?? -
lbj;409172 wrote:Allt som behövs för alla vindar Fanatic / NP packade i 6 påsar
O du, segelnummer 80 tillhör Kristoffer Living. Stämmer det Tom??80 brukade vara min nummer men vem som har den nu vet jag inte. Har du inga custom brädor med dig? Vilka NP segel och storlekar kommer med? Glömm inte blyvästen. Du skall hälsa Christian Benzing and David White offcourse.
Här är en liten video jag sammanställt med min 9 åriga son:
http://sports.topeverything.com/default.aspx?p=showprivatecontent&ID=E0392A76 -
Vi håller tummarna för er här i 08a land hadde gärna följt med men det är ju snart BB som gäller så det gick inte riktigt att få igenom hemma.
Ha det gött gubbar.
Mvh
MickeÖ -
Nu är det väl inte lbj vi har som favorit att åka riktigt fort (sorry, lasse), utan lbj är snarare med som resesällskap/caddy till Daniel.
Har inte exakt koll på hur mycket utrustning som följer med ner, men jag gissar att det blir följande:
Fanatic Falcon speed, 80, 90 och 105.
NP RS Racing 5.0 till 8.4.Beror lite på hur mycket allt väger..
-
Naturligtvis åker hans FS Missile XS med oxå.
40Knots: custombrädor behövs ju inte nu för tiden. Många uppe i toppen kör ju faktiskt produktionsbrädor, bla Patrik Diethelm som kört mycket just på en Missile XS med gott resultat.
Skall bli spännande o se om dom får med sig allt… 😀
-
Verkar som om det blåst aningens i Namibia igår: http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=21836&uid=174
Detta är dock inte Walvis Bay, iofs…
Inte illa alls.
-
Jester;409420 wrote:Verkar som om det blåst aningens i Namibia igår: http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=21836&uid=174
Detta är dock inte Walvis Bay, iofs…
Inte illa alls.
Kom nyss upp en från Walvis, det blåset där också. Dock inte lika snygga average som den du hittad Jesper
-
Nu e Daniels Reanult Traffic laddad med 5 st välpackade paket. Det fixade vi på 4 timmar. Torsdag morgon kl 8.00 drar vi söder ut mot Munich. Och du Jesper… Jag skulle verkligen behöva ha med dig som caddie. Synd att du inte hade tid.
-
Hörde att de hade chartrat ett helt plan åt er, låter ju jäkligt nice… 😉
-
Äh!!! Du hade ju fått vara min caddie!!! 😀
Ha det nu bäst, och kör försiktigt!!! Och så förväntar jag mig dagliga rapporter som jag kan förmedla till våra surfzone-vänner!
-
Knatte
Gäst30 augusti, 2007 vid 05:46Hur länge skall ni vara borta?? Hela tävlingsperioden eller bara några veckor :laugh:
Nu hoppas jag att ni får till några bra repor och att Lasse kommer över 35 knop också, så jag har något att jaga när jag kan börja surfa igen:tongue: -
Jester;409413 wrote:Naturligtvis åker hans FS Missile XS med oxå.
40Knots: custombrädor behövs ju inte nu för tiden. Många uppe i toppen kör ju faktiskt produktionsbrädor, bla Patrik Diethelm som kört mycket just på en Missile XS med gott resultat.
Skall bli spännande o se om dom får med sig allt… 😀
Skall man göra seriebrädsrekord kan man väl använda missilen men är den inte lite väl bräd för topphastigheter? Förr i tiden använde vi alltid så smala brädor som bara möjligt. Vissa WC killar envisades med att använda små SL brädor, tex Björn men när man skulle sätta V-rekord var det alltid smala brädor som gällde. Pucher och White tävlade ju i seriebrädsklassen men även dom bytte till custom brädor för sina personliga rekord. Ingår det i sponsorkontraktet måste man ju följa det men annars skulle jag nog tro att smalare brädor är snabbare. Sedan måste man ju beakta praktiska aspekter så som vattenstarter, byig vind, kryss och vad andra använder för brädor etc. Det skall bli intressant att se hur killarna klarar sig. Om inte Lasse kommer över 35 knop äter jag upp min hatt! Lycka till.
-
40 knots, har du kört specialbeställda extra styva Rotho Duo-master någon gång under din karriär?
Logga in för att svara.