Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Swespeed på G
-
@40knots 411768 wrote:
Coola bilder :)! Leta i dina bilder och se om du hittar segel # 27, 80 eller 88. Varifrån har du att Dunken var 5 knop snabbare än alla andra?
Ska ta och dyka ner i fotolådan igen. Antar att du var med, jag stod vi målet då alla satte sina bästa tider och de flesta körde in på 37-39 knop. Vad satte du?
-
Knatte
Gäst5 september, 2007 vid 17:37Daniel ligger ju på en 15:e plats sammanlagt just nu. http://www.speedweek.co.za/2007/20070804/walvis2007overall.pdf
(men då är väl inte dagens ev. etapp inräknad) -
andersbq;411931 wrote:Ska ta och dyka ner i fotolådan igen. Antar att du var med, jag stod vi målet då alla satte sina bästa tider och de flesta körde in på 37-39 knop. Vad satte du?
39,44….. men det gick fan så fort på slutet. Min segelnummer var 27. BTW, dunken seglade 43,34 bertin 42.61 osv. Nästan 40 seglade över 37knop.
-
@40knots 411975 wrote:
39,44….. men det gick fan så fort på slutet. Min segelnummer var 27. BTW, dunken seglade 43,34 bertin 42.61 osv. Nästan 40 seglade över 37knop.
Och det coola var när han satte 43,34 så gippade han bara ut mot havet, för att höjda tillbaka till starten igen.
-
Faen va slöa dom är på att uppdatera… Men dom verkar ha kört två heat idag iaf. Såg att greken kört över 40 idag, iaf…
http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=22276&uid=1608
Återkommer när jag vet mer
-
17:30 Topspeeds were close to 43 knots today, and again the top 10 are very close together. We will know after video checking who won these two rounds. Check back later, we are now heading back to the mainland to continue the work. We keep you posted as soon as we have final results for either legs.
17:25 Leg 4 was run in 30 knots of wind also, here are the provisionals: Men 1.Diethelm 2. Albeau 3. Dunkerbeck 4. White 5. Luig Women: 1. Ghibaudo 2. Jaggi 3. Kallenborn.
17:25 Sorry we had some delay here with the internet. Provisional Leg 3 is Men: 1. Dunkerbeck 2. Diethelm 3. Albeau 4. Maynard 5. White. Women: 1. Ghibaudo 2. Jaggi 3. KallenbornFortfarande ingen oficiell resultatlista… Lär väl ta ett tag eftersom dom har två heat att gå igenom…
Verkar ha blåst rejält iom att Dave White verkar ha fått upp farten…
-
Hej på er detta är en upplvelse ut över det vanliga dom 2 första dagarna har det gått bra som fan men i dag var man mööör effter 2 tävlings dagar!!
Det gick så där i dag ingen riktig koll på små prylarna för det blåste 25 meter
fick provat den lilla f2 an i dag men vind vinken var 90 grader så det va svårt
att hålla raka repor man trycktes ut i från strippen och tappade fart men man får väl lära sig det blev två heat i dag så nu somnar man gått!!!
Jag seglade 5.8 som dom flästa gorde !! -
Resultatlistorna har ju inte kommit upp än så du måste berätta hur fort det gick och vilken placering du fick! Jag dör ju nästan av nyfikenhet!!! 🙂
Kör hårt Daniel! Grymt seglat hittills och vi håller alla på dig. Du håller svenska fanan skyhögt och det är underbart att se.
-
Surferboy;412012 wrote:Du håller svenska fanan skyhögt och det är underbart att se.
så här menar du??:cool2:
-
@andersbq 411977 wrote:
Och det coola var när han satte 43,34 så gippade han bara ut mot havet, för att höjda tillbaka till starten igen.
Jag har en minnesbild av ett gammalt klipp där dunken får kastfall precis på mållinjen, planar en bit på axeln med benen i vädret, gör en kullerbytta och sen sjunker igenom. När han reser sig upp, kommer hans tid eller nåt upp på nån display och han sträcker armarna i vädret.
När kan det här ha ägt rum eler har jag drömt?
-
Mina tider för dagen vet ja inte riktigt men dom är inte som i går för ja var trött som aldrig för så man rasar nog en bra bit ner i listerna.
Men hadde 39.93 i gpsen och 38.75 på 10sec! -
Rasmus_W;412021 wrote:Jag har en minnesbild av ett gammalt klipp där dunken får kastfall precis på mållinjen, planar en bit på axeln med benen i vädret, gör en kullerbytta och sen sjunker igenom. När han reser sig upp, kommer hans tid eller nåt upp på nån display och han sträcker armarna i vädret.
När kan det här ha ägt rum eler har jag drömt?
Här nere behöver vi inte drömma för här kvaddas det hela tiden i 36-42 knots. Speciellt kitarna är lustiga att se. Finns redan en hel del på skrothögen
LBj/Landslagsledarn/Caddy -
Det e lugnt Daniel! Du har redan överträffat dom förväntningar man kunde ställa på dig! Kör hårt och ha förbannat kul!!!
Rasmus: Har det där klippet på VHS nånstans. Han hade då precis tagit världsrekordet på en open sea-bana. Nån gång i början på 90-talet
-
Orkade inte vänta på att dom skulle länka till resultatlistorna, så jag gissade mig till vad dom skulle ligga, och jag gissade rätt:
Race 3:
http://www.speedweek.co.za/2007/20070805/leg3.pdfRace 4:
http://www.speedweek.co.za/2007/20070805/leg4.pdfKämpa på!
Logga in för att svara.