Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › SweSpeed SYD Cup -08
-
Jag har oxå sett Marcus fil, och average är 34.1. Om ni har problem med att tanka upp resultaten, så se till att slanga ner senaste versionen av GPSResults. (v5.47)
-
Har nu följt Jesters råd och uppdaterat GPSResult och lyckats lägga
in filen.Stenpiren i Klagshamn har enorm potential för maxspeed, tillsammans med ankdammen i Haga Park det plattaste vatten jag seglat.
-
@Marcus 471031 wrote:
Har nu följt Jesters råd och uppdaterat GPSResult och lyckats lägga
in filen.Stenpiren i Klagshamn har enorm potential för maxspeed, tillsammans med ankdammen i Haga Park det plattaste vatten jag seglat.
Men du Mackan, du har ju valt Haga Park som spot. Uppdatera och välj Klagshamn är du snäll.
-
Siffror, siffror, siffror. Är det inte roligare med lite bilder och film från er seglingdagar. Här är några bilder och gå in på http://www.kulingvarning.nu för att se en liten film (verkar inte lira i IE för den browsern suger så hårt, kör Mozilla Firefox om du vill vara säker på att det funkar). Måste man göra allt åt er 😉
-
tobhed;470890 wrote:Det ska blåsa ostligt och vara sol & varmt kommande veckan så det kommer nog att blåsa varje dag miistänker jag. Just nu blåser det t.ex ostligt 9m/sek i medelvind, 20 grader i luften och sol… 🙂
Det är bara att komma hit!Hrm, hade bokat in 6-8:e, men kanske skall förhandla om med familjen och åka i helgen på prognosen istället.
Kollat runt på DMI & Windguru och det är ostlig grundvind på 5-10 och strålande väder. Kan inte se mycket bättre ut eller?
-
Fina bilder Gurra!
Var det igen som lyckades ta en bild på mig?
Jag körde NP rs racing utan segelsiffror.
Har inte många bilder på mig själv när jag seglar så det vore väldigt uppskattat. -
Har ingen möjlighet att åka ner innan torsdag nästa vecka.. Men tiden därefter får ni gärna tipsa om bra prognos för klagshamn då det verkar finnas riktigt bra speedpotential..:wink:
-
J..klar det ser väl riktigt bra ut för klagshamn om tisdagens prognos håller?? Det är inte omöjligt att jag skiter i allt och åker ner om det kan bli riktigt bra..:grin:
-
Kapten K;471092 wrote:Fina bilder Gurra!
Var det igen som lyckades ta en bild på mig?
Jag körde NP rs racing utan segelsiffror.
Har inte många bilder på mig själv när jag seglar så det vore väldigt uppskattat.Detta borde vara du då med andra ord.
-
Marcus;471031 wrote:Har nu följt Jesters råd och uppdaterat GPSResult och lyckats lägga
Har visat denna bild innan, men kände att det kunde vara dags igen. Jag och Marcus körde på insidan av stenpiren (blåste SO), det bästa är NV för då kan man segla hitom piren och sträckan blir då längre. Marcus och jag seglade längst med och ca 5 meter ut från piren häromdagen – för min del så var det alldeles för djup slör, men Marcus verkade trivas…
(det röda ni ser på kartan är klubbhuset) -
tobhed;471132 wrote:Har visat denna bild innan, men kände att det kunde vara dags igen. Jag och Marcus körde på insidan av stenpiren (blåste SO), det bästa är NV för då kan man segla hitom piren och sträckan blir då längre. Marcus och jag seglade längst med och ca 5 meter ut från piren häromdagen – för min del så var det alldeles för djup slör, men Marcus verkade trivas…
(det röda ni ser på kartan är klubbhuset)Ok!! Men finns det potential för höga farter rakt nedåt från klubbstugan om det blåser ostligt???, eller ska man satsa på tokdjupa slörar längsmed stenpiren.. Vid vilka riktningar blir det bra bris??
-
Absolut, ost är den vanligaste brisen och då blir det bra också. Piren har dock rekordpotential om du förstår vad jag menar
-
@gurra1978 471131 wrote:
Detta borde vara du då med andra ord.
Japp! Tack så mycket! Har du nån bild när jag planade så hade det var kanon.
-
tobhed;471142 wrote:Absolut, ost är den vanligaste brisen och då blir det bra också. Piren har dock rekordpotential om du förstår vad jag menar
Ok!! Tack för infon.. Åker ner om prognosen ser bra ut på måndag/tisdag.. Om vattenstatusen ungefär blir som ovanstående bild med np-seglaren ståendes några meter ut i vattnet är det tillräckligt mycket salsa-golv för en som är van med 08-chop..:wink:
-
Kapten K;471171 wrote:Japp! Tack så mycket! Har du nån bild när jag planade så hade det var kanon.
Nej tyvärr har jag inte det. En annan gång kanske.
Logga in för att svara.