Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Swespeed syd Klagshamn den 3/7?
-
Swespeed syd Klagshamn den 3/7?
Publicerad av tobhed på 1 juli, 2008 vid 07:46En liten chansning än så länge, men det ska vara soligt 25 grader varm och en ostlig grundvind på 8m/s. Givetvis så bevakar vi prognoserna framåt, men vad säger ni annars? Sist det var samma förutsättningar så satte ju alla utom jag PB’n i alla fall 🙂
jester svarade 16 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
Stackars dig lilla Tobbe.. Fel grejer, fel person på brädan eller bara kör på fel STÄLLE?!?! 😉 Hehe…
Jag vet… Pschh…. &#%”(/)=!=)… Snabbt vatten 🙂 -
@tobhed 479069 wrote:
En liten chansning än så länge, men det ska vara soligt 25 grader varm och en ostlig grundvind på 8m/s. Givetvis så bevakar vi prognoserna framåt, men vad säger ni annars? Sist det var samma förutsättningar så satte ju alla utom jag PB’n i alla fall 🙂
Jag kan inte på torsdag men låt inte det hindra. Kör på…
-
S19;479076 wrote:Stackars dig lilla Tobbe.. Fel grejer, fel person på brädan eller bara kör på fel STÄLLE?!?! 😉 Hehe…
Jag vet… Pschh…. &#%”(/)=!=)… Snabbt vatten 🙂Jag vet också, jag har pratat med Glenn, dock sa han att du var lite feg och inte vågade åka mer…. 😉
Dock slog jag mina PB samma dag fast då i TT så det var inte så illa trots allt 😉
Du kan förresten låna GPS av mig om du vill prova en gång -
Hehe… jo jag vågade, men vattnet höll på att sjunka undan och jag började bli rastlös och rädd att missa lite vågor hehe… fast kom ner till vågorna i lagom tid visade det sig… fick köra tillbaka Glenns prylar då han inte klarade av det själv… 😉 Dock utan gps… som jag dumt nog tackade nej till…
-
Härligt, äntligen lite mer speed, med ostlig 8m/s och en trumpet så vet man ju inte vad som kan hända 😛
Gott att du håller koll på prognoserna Tobbe
-
Hmmm… kanske läge o ta en tripp ner till Skåne igen? Hojta i morron kväll, pågar!
-
Jester;479267 wrote:Hmmm… kanske läge o ta en tripp ner till Skåne igen? Hojta i morron kväll, pågar!
Enligt DMI så kommer vinden att bli starkare ju senare man kör på dagen, men med bris/trumpet så kan man inte vara helt säker. Dock är det med stor sannolikhet ingen större idé att köra på förmiddagen.
-
@tobhed 479268 wrote:
Enligt DMI så kommer vinden att bli starkare ju senare man kör på dagen, men med bris/trumpet så kan man inte vara helt säker. Dock är det med stor sannolikhet ingen större idé att köra på förmiddagen.
En eventuell kvällsbris dödar väl trumpetenr? Brisen som är västlig dödar väl den fina trumpeten från ost… kul och sätta igång Klagshamns-vind-debatten igen 😉
-
Klang;479338 wrote:En eventuell kvällsbris dödar väl trumpetenr? Brisen som är västlig dödar väl den fina trumpeten från ost… kul och sätta igång Klagshamns-vind-debatten igen 😉
Ja, fast DMi visar på ökande vind från ost under dagen, så det har ingenting med kvällsbris att göra
-
Hmm.. skumpa runt i klagshamn!?
Har åkt på världens tösaförkylning här så jag hinner nog inte bli frisk.
Gick ju iofs bra sist med halv-trasig fot och allt, gjorde dock en fin vurpa på öppet hav, tack till Linus som seglade hem mina prylar.
Synd jag inte körde fler vändor.Finns ju plattare ställen än klagshamn…
Hur platt är TT? och var kör man? jag har aldrig varit där.
-
Kapten K;479355 wrote:platt?
TT blir platt och bra, finns ju en mängd bra tider (tror to.m den snabbaste tiden i Sverige är satt där?)
Klagshamn blir bra på ostligt, men visst finns det säkert plattare vatten någon annanstans, men det handlar om att bredda vår sport och därför har vi (till i år) valt att köra antingen i Habo eller Klagshamn för att det ska vara enkelt för folk att komma och kolla/testa att vara med.Givetvis är jag dock idel öra om ni vill visa mig några nya spots och vill ni hänga på till TT nästa gång vi åker dit så kan vi självklart synka ihop det. Skicka PM till mig så styr vi upp det hela
-
Jester;479267 wrote:Hmmm… kanske läge o ta en tripp ner till Skåne igen? Hojta i morron kväll, pågar!
Jag ska på partaj ikväll så jag kan inte hojta till senare Jesper så här får du i alla fall en liten statusrapport från min sida. Idag ska det blåsa en grundvin på ca 7m/s sydost och imorgon ska det vara en ostlig grundvind på ca 8m/s – detta borde vara en bättre vindriktning för bris/trumpet än vad det är idag. Dock så är ju prognoserna ganska lika och tittar man därför hur det har varit idag och drar en parrallell tills imorgon så har medelvinden på drogden gått från ca 7m/s till ca 9m/s nu klockan 14.00. Om allt stämmer så ska vinden forstätta att öka idag för att vara so,m max vid ca 17.00 för att sedan bli mer byig och sakta avta, dock säger prognosen att griundvinden ska öka på kvällen imorgon.
Vad som exakt kommer att hända imorgon vet inget, men detta var i alla fall en “educated guess” som du får göra precis vad du vill med 🙂
Kolla hur det blåser på högbron (öresundsbron) http://www.trollingensmecka.se/vader/vagvader.htm
eller DMI, kolla Drogden för att se hur det utvecklar sig under dagen idag.
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/borgervejr.htm?param=wind&map=undefined&dmiobs=true&bvobs=true -
-
Tabellen är nu uppdaterad med 4 heat, det blev lite tabellförändringar, Tobias och Alexander klev uppåt, stort grattis.
Logga in för att svara.