Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing swespeed syd lördag i klagshamn

• thomas-althin

Medlem
    12 juni, 2010 vid 17:00

Ja stenar är inte ball.. Men de e bara å handla likadan. Tror att det finns
    några på nätet.. Exxoset warp speed 50.

• badjanne

Medlem
    13 juni, 2010 vid 16:58

Tycker synd om dig Thompa.

Även om både du och brädan blev knäckta
    Så får du väl inte aga den så att skalen blir spräckta.
    Det är dock intressant att se hur mycket stryk en Exocet tål
    När man änteligen på den fått hål.
    På kvällen kom vinden med riktig sälta.
    Jag trodde nästan husvagnen skulle välta.
    Igår jag surfade med Voltaren där bak.
    Idag kan jag nästan inte gå rak.
    Min fajt med Lbj kändes riktigt bra
    tills Brigitte tittade och sa
    Du din setting på din GPS är nog lite snett
    Jämföra knop och Km/h är inte rätt

Voltaren mannen

• svartepeter

Medlem
    13 juni, 2010 vid 18:43

Jag har en Exocet Warp SL 56 2010:a till salu om det kan vara intressant. Seglad 2 ggr.

• svartepeter

Medlem
    13 juni, 2010 vid 18:48

Jag har en EXOCET WARP SL 56 2010:a till salu om det kan vara något, seglad 2 ggr.

• glader

Medlem
    13 juni, 2010 vid 18:54
  • joth

Medlem
    15 juni, 2010 vid 13:36

O ja e glad att jag seglade i Habo. Klagshamn verkar bara kosta folk en massa pengar. Fenor brädor etc … på löpande band.

Tur att det inte blev några personskador denna gången heller. Men bara en tidsfråga… Inte värt någon knop extra för den risken.

Habo var fint. Det bara ökade och ökade. 6.5 var totalt överriggat tillslut. Folk körde 4.0 …

• tobhed

Medlem
    15 juni, 2010 vid 13:49

det blåste givetvis i Klagshamn också, det var bara inte lika mycket som SMHI/DMI hade lovat.
    Anledningen till att vi just i år kör sönder fenor etc beror ju på att vi kör betydligt närmare fastlandet än vad vi har gjort innan. Att Thompa bröt en bräda berodde just på det, han gick för långt in – frestelsen är ju som bekant stor i dessa fall =) Thompa körde på en sten i 23 knop så frågan är ju om den inte var på gång sedan innan, en sandbank eller liknande hade säkert gjort samma skada.
    Men visst, 100 markeringar är ju inte direkt upplyftande (det var bara ca 60 markeringar för 2-3 år sedan och då körde folk inte på några stenar…)

• joth

Medlem
    15 juni, 2010 vid 20:13

Klart det är lockande. Ju plattare det är ju mer lockande att chansa. Det finns lite sten och en massa sandbankar i Habo med. Men jag har inte träffat på någon på väldigt länge. Var inte menat att dissa Klagan men det man mest tänker på är skadorna man kan ådra sig vid kracher. Ingen som vill sitta på stranden en hel säsong. Prylarna går att ersätta.

Sist var det högt vatten och speed inte direkt att prioritera i Habo. Ändå fick vi lite fart på brädorna. Vi hittade ett bra ställe utanför “det vita huset” där det blir lite lugnare vatten. Men sydväst i Habo är alltid trevligt med långa repor längs stranden. Snart dax för ett 1h rekord igen tror jag. Om det hade varit normal vatten så hade vi nog sett bättre farter då det blir mycket plattare.

• kapten-k

Medlem
    16 juni, 2010 vid 22:36

Trist tompa!

min exocet klarade i alla fall premiärturen här!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing swespeed syd lördag i klagshamn

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.