Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › SweSpeed TT Winter Cup 9/11
-
SweSpeed TT Winter Cup 9/11
Publicerad av andersbq på 8 november, 2008 vid 10:48Inbjudan till tävling igen!
Progonsen lovar sydost vridande mot syd 15-20 m/s runt 12-tiden.
Med tanke på vad som hände GetWet förra gången, håll er i samma område som någon annan seglar. Det är lite kallare i vattnet nu.badjanne svarade 16 år sedan 6 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Här är resultatet för dagen bra med vind och mycket gräs
http://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=forum&forum=2&val=10166
-
Var kul o komma ut på vattnet igen. Extra skönt o tvåla dit MGS, som har blivit lite kaxig på senare tid.. 🙂
Vred upp till S efter ett tag, och då blev det rejält choppigt. Men samtidigt ökade vinden lite oxå…
-
Kul att ni fick till det där uppe.
Tyvärr finns inget intresse för Wintercup i Skåne -
Badjanne;514784 wrote:Kul att ni fick till det där uppe.
Tyvärr finns inget intresse för Wintercup i SkåneDet finns det väl kanske visst, men det är endast Habo som kommer att gälla då pga upptagna stenmarkeringar i Klagshamn. Även om de inre markeringarna finns kvar så är detta inte tillräckligt för att kunna säkerställa säkerheten – jag är i alla fall inte sugen på att dra på med en djup slör rakt in i omarkerade stemområden. Visst kan det funka i Klagshamn som det är nu, men då ska många faktorer samspela för att det ska kunna gå och som sa tidigare, jag tycker är nersidan är större än uppsidan för att speeda i Klagshamn just nu.
Men som sagt Habo är ett alternativ, hur många kan tänka sig att köra cup:en där under vintern? -
@tobhed 514806 wrote:
Det finns det väl kanske visst, men det är endast Habo som kommer att gälla då pga upptagna stenmarkeringar i Klagshamn. Även om de inre markeringarna finns kvar så är detta inte tillräckligt för att kunna säkerställa säkerheten – jag är i alla fall inte sugen på att dra på med en djup slör rakt in i omarkerade stemområden. Visst kan det funka i Klagshamn som det är nu, men då ska många faktorer samspela för att det ska kunna gå och som sa tidigare, jag tycker är nersidan är större än uppsidan för att speeda i Klagshamn just nu.
Men som sagt Habo är ett alternativ, hur många kan tänka sig att köra cup:en där under vintern?Jag kommer (fram till den 27/11 sen drar vi söderut)
Logga in för att svara.