Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Swespeed west-cup, måndag?
-
Swespeed west-cup, måndag?
Publicerad av imported_macts på 22 juni, 2008 vid 14:50tja,
funderar starkt på att sätta mig i bilen inatt och rulla söderöver för att segla TT må och tis.
Blir det nån speedävling på måndag?
markforce-f-d-markram svarade 16 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 23 Svar -
23 Svar
-
Skulle precis utlysa ett rejs i morron! Så ja, vi kör i morron. Själv dyker jag nog upp efter lunch nån gång, då bästa vinden ser ut att komma under eftermiddagen.
-
Troligen kommer 2 skåningar också, det enda som oroar är att vattenståndet beräknas vara typ 40 cm över det normala imorgon vid typ 17.00-tiden och framåt
-
Tja visst blir det högre vatten, men då blir det färre stenar i spel, så man kan köra ännu längre in! Proggen säger 15 m/s hela dagen, toppar på 20 m/s efter kl 20.00. Om ni vill segla sent så kan ni göra mig sällskap.
-
Ahhhh, va härligt att kliva upp efter ett par timmars sömn….nu åker jag och Sandro söderöver
-
Hejs rejs!
Har ni nån liverapport, verkar kallt men blåser bra. -
Hej!
Tja vinden fanns men inte så platt. hängde som ett skinn i 5.2:an och speedbrädan. kul som fan!
-
Kom hem vid 00.30… lite mör i kroppen…
TT var ingen dans på rosor idag, det vill jag intyga… den väldigt starka vinden gjorde att även det annars platta TT fick uppleva hoppi-chopp, men det fanns ändå några ställen som bjöd på lite speed-vatten. Tror det var den starka vinden som gjorde det extra svårt, jag stog på land som en liten mus mest av tiden…
Då det vankas måttligare västan ska jag helt klart försöka få in ett nytt TT besök.
-
@Klang 477215 wrote:
Kom hem vid 00.30… lite mör i kroppen…
TT var ingen dans på rosor idag, det vill jag intyga… den väldigt starka vinden gjorde att även det annars platta TT fick uppleva hoppi-chopp, men det fanns ändå några ställen som bjöd på lite speed-vatten. Tror det var den starka vinden som gjorde det extra svårt, jag stog på land som en liten mus mest av tiden…
Då det vankas måttligare västan ska jag helt klart försöka få in ett nytt TT besök.
Och vi körde med livet som insats i Habo. 18m/s väst blir choppigt där inne och rätt goa vågor på revet. 4.6 och vågbräda på 80l skulle nog varit 3.5 och ännu mindre vågis. Var totalt överriggad. Men vi hade grymt kul ändå. Speed var det inte tal om där.
Grattis till nya PB Klangen :cool2:
-
Urrk!
Någon mer än jag som känner sig som man blivit överkörd av ett tåg!
Träningsvärkens Rolls Royce -
Jo, känner mig lite mör idag… 🙂
Någon som vet hur lång tid det tar innan man får ”koden” att mata in i GPSResults, min trial license har expired.
-
@tobhed 477250 wrote:
Jo, känner mig lite mör idag… 🙂
Någon som vet hur lång tid det tar innan man får ”koden” att mata in i GPSResults, min trial license har expired.
Han svarade mig efter en timme ungefär, beror nog på om han är hemma.
-
Tobhed: skicka filen till mig, så kan jag skicka tillbaka en dump med resultat.
-
Måste berömma dom hjä’ltar som beveka vinden o vattnet igår. Satt o väntade på 5.8 vind (Behöver byta en hylsa på min 460-mast), och helt plötsligt small det till. 20-21 m/s i byarna och vattenståndet höjdes 30 cm på bara ett par minuter. Stannade på land… 😀
Logga in för att svara.