Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › SweSpeed West Cup – Midsommardan
-
SweSpeed West Cup – Midsommardan
Publicerad av jester på 20 juni, 2008 vid 15:37Hej o hå!
Hoppas ni tar det lite piano med nubben idag. Ser ut o bli lite vind i morron. Vi kör därför ett SweSpeed West Cup race imorron från soluppgång till solnedgång.
Ryktet gör gällande att det kan komma folk både söderifrån och österifrån, så kom ner till TT o försvara västkusten!
jester svarade 16 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 27 Svar -
27 Svar
-
@Jester 476412 wrote:
Hej o hå!
Hoppas ni tar det lite piano med nubben idag. Ser ut o bli lite vind i morron. Vi kör därför ett SweSpeed West Cup race imorron från soluppgång till solnedgång.
Ryktet gör gällande att det kan komma folk både söderifrån och österifrån, så kom ner till TT o försvara västkusten!
Skulle vilja ha en kommentar om förväntad vindstyrka från er locals och vilka prognoser ni sneglar på. Troligtvis är vi i alla fall två strycken från Sthlm som tittar förbi i morgon 😀
//Björn
-
Jester: SMHI spår 12-16m/s…Hur mycket brukar det då bli i TT? Har 6.8 som minst, övriga segel är hemma i Sthlm…Tycker att västligt borde bli rätt byigt i TT, eller är västligt den bästa riktningen för ”plattvatten”??
-
Tja, Daniel fixade en average på 37.5 sist det blåste västligt… Blir byigt oavsett vindriktning i TT, tyvärr-..
6.8 kan fungera, DMI spår ju 11-14
-
Knatte
Gäst21 juni, 2008 vid 12:19Ni får berätta hur det har gått i TT :laugh:
-
Fick förhinder idag, men siktar på måndag då alla prognoser visar massor av vind. Dock seglar jag inte ensam i TT, vilka är på – Jesper du har ju semester…
-
Blåser det så är jag på plats!
Gick bra på TT idag, lyckades tom sätta ett par PBn.. Bra med vind, hyfsat vatten o en massa glada speedare. En hel del sol skadade ju inte heller…
-
Jester;476530 wrote:Blåser det så är jag på plats!
Gick bra på TT idag, lyckades tom sätta ett par PBn.. Bra med vind, hyfsat vatten o en massa glada speedare. En hel del sol skadade ju inte heller…
Grattis, ser att det ska vara sydväst på måndag, vridande mot väst – hur brukar sydväst vara i TT? Anders, kan du inte bjuda på en väderprognos inför måndagen… 🙂
-
Vi hade VSV som vred över till V. SV funkar bra, men Väst är bättre. Rak S är nog sämst..
LBj: Det är snabbaste tid på 500m vi körde på idag, va? 😀
-
Knatte;476510 wrote:Ni får berätta hur det har gått i TT :laugh:
http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=2&val=7074
-
@tobhed 476558 wrote:
Grattis, ser att det ska vara sydväst på måndag, vridande mot väst – hur brukar sydväst vara i TT? Anders, kan du inte bjuda på en väderprognos inför måndagen… 🙂
Väst är ju bäst, på måndag kväll ganska sent typ 21-00.00 är troligen peaken från väst, (15-20 m/s) det är ju bra att man kan segla så sent just nu. Det är bara att njuta av midsommarljuset & vinden! Jag kommer mao inte att stressa ut på måndag.
-
Vilken grym dag ni bjöd på, ångrar inte en sekund att vi drog ner. Fina vatten att segla i och trevliga surfare så nu blir det till att skaffa klippkort Sthlm-Ggb 😉
//Björn
-
Sitter och velar om jag ska bränna ner till imorgon. Verkar som om windguru har dragit ner proggen lite? Ser dock fortf bra ut må-kväll och tidigt tis morgon.
Ska man åka ner eller inte????? -
Jag tänkte också posta in mina resultat men GPSResult trialversionrutan kom upp har nu betalat får se om jag hinner lägga in resultaten i tid.
-
SPEEDAN: Skicka filen, så kan jag skicka en skärmdump på resultatet. På så sätt kan du lägga upp sessionen manuellt om Manfred inte hinner skicka licensnyckel.
-
Tack Jesper!
Manfred skickade lösenordet så jag hann skicka in i filerna i tid, tyvärr inga snabba tider jag var ute innan den starka blåsten kom och körde slut mina armar.
Skall försöka segla på måndag igen.
Logga in för att svara.