Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SweSpeed West Cup – Midsommardan

• SweSpeed West Cup – Midsommardan

Publicerad av jester på 20 juni, 2008 vid 15:37

Hej o hå!

Hoppas ni tar det lite piano med nubben idag. Ser ut o bli lite vind i morron. Vi kör därför ett SweSpeed West Cup race imorron från soluppgång till solnedgång.

Ryktet gör gällande att det kan komma folk både söderifrån och österifrån, så kom ner till TT o försvara västkusten!

jester svarade 16 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 27 Svar
  • 27 Svar
  • bjornen

Medlem
    20 juni, 2008 vid 15:51

@Jester 476412 wrote:

Hej o hå!

Hoppas ni tar det lite piano med nubben idag. Ser ut o bli lite vind i morron. Vi kör därför ett SweSpeed West Cup race imorron från soluppgång till solnedgång.

Ryktet gör gällande att det kan komma folk både söderifrån och österifrån, så kom ner till TT o försvara västkusten!

Skulle vilja ha en kommentar om förväntad vindstyrka från er locals och vilka prognoser ni sneglar på. Troligtvis är vi i alla fall två strycken från Sthlm som tittar förbi i morgon 😀

//Björn

• kinetic

Medlem
    20 juni, 2008 vid 16:19

Jester: SMHI spår 12-16m/s…Hur mycket brukar det då bli i TT? Har 6.8 som minst, övriga segel är hemma i Sthlm…Tycker att västligt borde bli rätt byigt i TT, eller är västligt den bästa riktningen för ”plattvatten”??

• jester

Medlem
    20 juni, 2008 vid 18:32

Tja, Daniel fixade en average på 37.5 sist det blåste västligt… Blir byigt oavsett vindriktning i TT, tyvärr-..

6.8 kan fungera, DMI spår ju 11-14

• Knatte

Gäst
    21 juni, 2008 vid 12:19

Ni får berätta hur det har gått i TT :laugh:

• tobhed

Medlem
    21 juni, 2008 vid 13:18

Fick förhinder idag, men siktar på måndag då alla prognoser visar massor av vind. Dock seglar jag inte ensam i TT, vilka är på – Jesper du har ju semester…

• jester

Medlem
    21 juni, 2008 vid 15:09

Blåser det så är jag på plats!

Gick bra på TT idag, lyckades tom sätta ett par PBn.. Bra med vind, hyfsat vatten o en massa glada speedare. En hel del sol skadade ju inte heller…

• tobhed

Medlem
    21 juni, 2008 vid 17:58
    Jester;476530 wrote:
    Blåser det så är jag på plats!

Gick bra på TT idag, lyckades tom sätta ett par PBn.. Bra med vind, hyfsat vatten o en massa glada speedare. En hel del sol skadade ju inte heller…

Grattis, ser att det ska vara sydväst på måndag, vridande mot väst – hur brukar sydväst vara i TT? Anders, kan du inte bjuda på en väderprognos inför måndagen… 🙂

• jester

Medlem
    21 juni, 2008 vid 21:38

Vi hade VSV som vred över till V. SV funkar bra, men Väst är bättre. Rak S är nog sämst..

LBj: Det är snabbaste tid på 500m vi körde på idag, va? 😀

• surfan

Medlem
    21 juni, 2008 vid 21:43
    Knatte;476510 wrote:
    Ni får berätta hur det har gått i TT :laugh:

http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=2&val=7074

• andersbq

Medlem
    22 juni, 2008 vid 07:25

@tobhed 476558 wrote:

Grattis, ser att det ska vara sydväst på måndag, vridande mot väst – hur brukar sydväst vara i TT? Anders, kan du inte bjuda på en väderprognos inför måndagen… 🙂

Väst är ju bäst, på måndag kväll ganska sent typ 21-00.00 är troligen peaken från väst, (15-20 m/s) det är ju bra att man kan segla så sent just nu. Det är bara att njuta av midsommarljuset & vinden! Jag kommer mao inte att stressa ut på måndag.

• bjornen

Medlem
    22 juni, 2008 vid 07:47

Vilken grym dag ni bjöd på, ångrar inte en sekund att vi drog ner. Fina vatten att segla i och trevliga surfare så nu blir det till att skaffa klippkort Sthlm-Ggb 😉

//Björn

• imported_macts

Medlem
    22 juni, 2008 vid 08:32

Sitter och velar om jag ska bränna ner till imorgon. Verkar som om windguru har dragit ner proggen lite? Ser dock fortf bra ut må-kväll och tidigt tis morgon.
    Ska man åka ner eller inte?????

• speedan

Medlem
    22 juni, 2008 vid 08:58

Jag tänkte också posta in mina resultat men GPSResult trialversionrutan kom upp har nu betalat får se om jag hinner lägga in resultaten i tid.

• jester

Medlem
    22 juni, 2008 vid 09:37

SPEEDAN: Skicka filen, så kan jag skicka en skärmdump på resultatet. På så sätt kan du lägga upp sessionen manuellt om Manfred inte hinner skicka licensnyckel.

• speedan

Medlem
    22 juni, 2008 vid 13:23

Tack Jesper!
    Manfred skickade lösenordet så jag hann skicka in i filerna i tid, tyvärr inga snabba tider jag var ute innan den starka blåsten kom och körde slut mina armar.
    Skall försöka segla på måndag igen.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SweSpeed West Cup – Midsommardan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.