Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SweSpeed West – Funrace

• SweSpeed West – Funrace

Publicerad av jester på 28 april, 2008 vid 09:35

Vi missade tydligen gårdagens prognoser för idag.. Då det är för sent för att dra igång ett oficiellt race, så kör vi ett fun-race idag bara. Kom ner till TT idag o speeda idag!

Själv dyker jag upp efter kl 17..

glader svarade 16 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • andersbq

Medlem
    28 april, 2008 vid 10:59

jag kände till prognosen, men är fast i sociala obligations denna veckan… Dock droppar det ikväll vid vca 18.00
    imorgon tisdag blir det också vind från SE, den kan nog hänga i hela dagen.

• jester

Medlem
    28 april, 2008 vid 11:21

ok. kanske blir ett äkta rejs i morron då om vi har tur. mer om detta ikväll.

• andersbq

Medlem
    28 april, 2008 vid 12:44

Själva idén med Swespeed Cup är väl att man kan köra vilken tid som helst på dagen eller? Jag kan imorgon bitti men ej på kvällen…

• glader

Medlem
    28 april, 2008 vid 13:06

När tänkte du köra Anders? Tänkte nog satsa på ett aptidigt pass imorgon, typ 06:00 – 8:30. Är du eller någon annan på G i Torkelstorp åker jag nog ner, annars blir det förmodligen mer centralt Gbg.

• andersbq

Medlem
    28 april, 2008 vid 13:12

Tänkte mig mellan typ 7.00-9.30, jag måste vara på möte i stan vid 10.30.

• jester

Medlem
    28 april, 2008 vid 13:34

Ja, gäller hela dan. Men vi avvaktar med att utropa ett race förrän ikväll, då proggen är mera säker

• mes

Medlem
    28 april, 2008 vid 15:22

@andersbq 461507 wrote:

Dock droppar det ikväll vid vca 18.00
    .

No way, jag kommer ut på vattnet 18.50 och är det stabila 12 m/s…

• jester

Medlem
    28 april, 2008 vid 19:09

Jag kom dit 16:45. Riggade 6.6 (på inrådan av surFAN), Bytte om, kom ut på vattnet. Körde en repa. PANG… vinden tog slut… Fick snällt traska hem igen… SKIT! 😀

Men det var gött väder iaf…

• faster

Medlem
    28 april, 2008 vid 19:51
    Jester;461618 wrote:
    Jag kom dit 16:45. Riggade 6.6 (på inrådan av surFAN), Bytte om, kom ut på vattnet. Körde en repa. PANG… vinden tog slut… Fick snällt traska hem igen… SKIT! 😀

Men det var gött väder iaf…

kom igen nu! prog säger vind imorgon. Har du fått skoskav eller?:tongue:

• glader

Medlem
    29 april, 2008 vid 07:57

Underbar morgon idag.

Dock inget vatten i Torkelstorp och man fick gå långt. Sedan fantastiska repor ändå bort till Draget där det var finfin vind. Gå i där istället idag så kommer ni direkt till paradiset.

• glader

Medlem
    29 april, 2008 vid 19:46

Hoppas på lika fin dag imorgon och planerar köra på fm.

En fråga till locals: ungefär mittemellan Kalvö och Brokö stack det upp ett skär. Är det bara detta eller ligger det mer saker runt omkring att se upp för?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SweSpeed West – Funrace

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.