Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Switchblade II
-
Switchblade II
Publicerad av bohm på 8 oktober, 2006 vid 12:03Nån som har testat och kan skriva ett litet omdöme? För- nackdelar? hur är den jämfört med andra bows?
homer svarade 18 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Oii !
Har kört med C kites ca 4 år,och provat olika bow kites under deras gång men aldrig riktigt gillat dom.Men den här switch II tyckte jag om,och är nu ägare till en 10 kvm..fredan körde jag varberg i lite vind ca 6-7 ms och den var mycket bättre än jag trodde i så lite vind.lördes H-stad ca 9-10 ms helt perfect (aldrig hoppat så högt förut)idag söndag H-stad i vågor ca 10-12 ms perfect med vanlig bräda men lite stor med vågbräda 5´3.
Det som är dåligt är väskan för det är ett helvete att få ner den om man packar dåligt.Men det är ju + när man ska resa…..Sen är det ju svårt att tycka att något är dåligt i sådan här bra vind.
Mvh,
H. -
bohm wrote:Nån som har testat och kan skriva ett litet omdöme? För- nackdelar? hur är den jämfört med andra bows?
Har bara hört att det är en helt annan kite gemfört med ettan.
Mer wakestyle, långsammare och kassare att hoppa med. Men jag har inte provat den. Prova olika bows innan du bestämmer dig. De är olika, likaså är vi och våra åkstilar. Så det finns säkert en eller två som passar bäst.MVH Tomas
-
ville inte testa den mn såg direkt att den sög. trött kite, kan inte hoppa, kör bara uppwind med mera, nää tacka vet jag v19
-
Oii !
Du har nog rätt Sam….Men vinden sög inte denna helgen som den gjorde på öland för exakt ett år sen. Eller ?
Länge sedan man så er i H-stad.
Logga in för att svara.