Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Switchblade kombo 12 och 6m2

• debkausf

Medlem
    28 augusti, 2009 vid 15:21

En sb 8:a tycker jag du ska kombinera med en 12: om du väger 75 pannor även om du har stor vågis. I sverige är det mest onshorevågor som gäller o då är det inte fel att ha ganska stor kite för att hänga med vågorna och inte tappa trycket o åka ikapp draken, tror risken är att du kommer klaga på underriggning annars. Men de e ju bara min åsikt.

• blackadder

Medlem
    29 augusti, 2009 vid 07:17
    sourra;570781 wrote:
    10-6 kan också vara en bra combo, speciellt om man bor en bit från surfet så man inte kör på första bästa tveksamma prognos. Och nej – det är ingen C =)

Nej, Nomad är en hybrid.

• olle-2

Medlem
    29 augusti, 2009 vid 15:18

Jag kör SB 10 och 6, funkar utmärkt! Dvs jag kör i princip bara 10an, 6an kommer endast fram i vindar över 15-17 m/s.

Har noterat att man med 10an i kombo med en bred bräda (caliber 133) kan, med lite teknik, ha riktigt kul i marginalvind (6-7 m/s). Sålde därför nyligen min Cross Bow IDS 13.

ps jag väger 87 pannor

• drakmannen

Medlem
    29 augusti, 2009 vid 16:54

Calle du har fått ett pm!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Switchblade kombo 12 och 6m2

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.