Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SWT 1 Getskär

Taggad: 

• SWT 1 Getskär

Publicerad av swe-496 på 10 maj, 2008 vid 10:01

Skepparmötet har varit. Nu väntar vi på vind, vinden just nu ligger på cirka 1-2m/s. Jollarna är ute på vattnet och väntar på vindde med, men de behöver inte lika mycket vind som vi som kör Formulaklassen.

Just nu avvaktar vi i väntan på någon form av sjöbriseffekt. Det kommer totalt bli ca 50-60 segel på vattnet samtidigt. I Formulaklassen har det samlats mellan 15-20 deltagare.
    Återkommer med rapport när det händer något mer.

the_novice svarade 16 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • jester

Medlem
    10 maj, 2008 vid 17:55

Hoppas ni får lite vind där uppe!

• the_novice

Medlem
    10 maj, 2008 vid 19:12

Blev allt lite sjöbris med hyfsat drag men vi hann inte med något godkännt race. Mycket sol och nygrillade hamburgare blev det. 🙂

• p-malmkvist

Medlem
    10 maj, 2008 vid 20:35

Fy fa..n vad jag är bitter nu.:mad: . Åker hela vägen till getskär.. Väl där börjar problemen med en mjukt nedhalsblock som böjs.. Införskaffar ett nytt kullagrat block av dala, och efter mycket trixande får jag den att passa i seglets ögla.. Allt frid och fröjd då jag springer ut i vattnet med segel och bräda.. Plötsligt hörs ett högt PANG.. Nääää:mad: 😡 😡 hela toppknoppen+remmen flyger iväg för att aldrig mer skådas. Masten sticker ut en 40 cm ifrån seglets topp. Bara att packa ihop och åka hem till Stockholm. Att nu se rapporter om en bra fitunadag sprider ännu mer salt på såren:wink:

• swe-496

Medlem
    11 maj, 2008 vid 16:56

Så nu är tävlingen i Getskär över. Söndagen bjöd på sol och bra med vind.
    Tävlingsledningen körde igång första starten kl 11. Första starten blåstes av rätt snabbt då vinden dök precis efter start så att alla inte kom iväg, men de var snabbt igång med ett nytt startförfarande. Vinden i första racet var lite upp och ner, men alla planade så gott som hela tiden.
    Race 2 hade en del åkt i land för att vila och fixa lite, många av dem hann inte ut till starten i race 2 utan kom väldigt sent till starten. Vi som var ute vid starten fick till bra starter, jag tar starten och leder med 25-30m före
    A.Boström, jag kommer upp till en ö och känner mig mer eller mindre tvungen att slå, får Anders prtecis i lä om mig när jag har slagit över till babord och Anders hinner inte väja för mig och kör in med sin mast i min bomnock så jag faller och blir liggande medans resten av gänget passerar mig. Han hade rätten på sin sida tyvärr;). Jag blir ohjälpligt efter och väljer att bryta racet.
    Går in vid ön för att vänta till nästa race, upptäcker då att jag har fått hål i brädan efter kollisionen och är tvungen att gå in och laga brädan medans race 3 drar igång, efter race 3 hade vi ett lunchuppehåll på 40min till 1tim.
    Race 4 drar igång vid 14.30. Jag kommer lite sent till starten och väljer att starta babord. Det visar sig vara ett bra val, kommer iväg bra då det blir en del trassel med folk som ramlar vid båten. Jag rundar som 3:a efter Per och Jeppe. Håller 3:de platsen 1,5 varv då Robban tar mig strax innan kryssmärket. Jag slutar 4:a i det racet. Robban var inblandad i trasslet vid starten.
    Race 5 drar igång och jag väljer åter igen att starta babord då det gck bra racet innan. Vinden droppar tyvärr lite på högerkanten på banan i det här racet så jag kommer lite långt ner innan jag slår upp mot kryssmärket. Rundar som 11:e-12:e gubbe. Vid upprundningen till andra varvet har jag lite tur och får bra med vind och kommer högre i vind än gubbarna framför. Slår 100m efter att gubbarna framför har slagit, får en bra layline och plockar 4-5 man på kryssen. Håller min plats i mål och slutar som 7:a i sista racet.

Vinden i race 2-5 var riktigt bra, vinden låg mellan 5-9m/s i de racen, fullt tryck hela hela tiden. Riktigt bra tävling som helhet.
    GeSS ordnade en riktigt trevlig grillkväll på Lördagen med öl, vin och massa gott käk.
    Resultatet blev som så här:
    1. P.Boström
    2. R.Åberg
    3. J.Kujala
    4. J.Sohlberg
    5. O.Seeberg
    6. U.Sjöstedt
    7. M.Hartwig
    8. D.Nerhagen
    9. D.Talje
    10.F.Lindqvist
    11.K.Svensson
    12.A.Boström
    13.M.Wallblom
    14.M.Hansson
    15.M.Bokell
    16.B.Johannesson
    17.J.Liezen
    18.K-J.Svanvik
    19.J.Westerberg
    20.P.Malmqvist

Fullständig resultatlista kommer upp på http://www.vindsurfinforbundet.com under veckan.
    Getskär återvänder jag gärna till för en ny tävling, trevligt ställe med bra riggytor.
    Väldigt bra arrangemang.

• swe-31

Medlem
    12 maj, 2008 vid 07:59

http://www.vindsurfingforbundet.com

Finns några bilder och liten rapport.

• swe-496

Medlem
    12 maj, 2008 vid 13:34

@SWE-31 464768 wrote:

http://www.vindsurfinforbundet.com

Finns några bilder och liten rapport.

Du menar http://www.vindsurfingforbundet.com kan jag tro;)

• jester

Medlem
    12 maj, 2008 vid 15:21
    SWE 496;464864 wrote:

Tror snarare att han kopierade din (felaktiga) länk… 😀

• hansson_

Medlem
    12 maj, 2008 vid 18:29

Hej.

Här finns några bilder från lördagens segling!

http://havsvatten.myjalbum.net/080510%20Getsk%C3%A4rs%20v%C3%A5rsegling/

SWE-326 Hansson

• swe-31

Medlem
    13 maj, 2008 vid 06:47

Glömde skriva att resultat från samtliga race även ligger uppe på SVFs sida. Under resultat länken.

• the_novice

Medlem
    13 maj, 2008 vid 19:14

Härliga bilder!
    Blev sedan riktigt bra segling på söndagen. Var nog tur att det inte var några jollar ivägen då….

Ser inte Per väldigt liten ut med sitt stora segel? 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SWT 1 Getskär

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.