-
SWT LD i Halmstad 4-5/7-är det verkligen ok?
Hej!
Jag (och en massa fler medlemmar än mig) fick detta mail idag (se nedan) och jag undrar om det är helt ok att utlysa en SWT-tävling med 1 veckas varsel?
Jag har räknat med att vara med på alla, eller dom flesta LD-tävlingar detta år, men kan omöjligen planera in en resa till Halmstad med en veckas varsel mitt i semestern.
Jag tycker att det är jätteskoj att det blir många tävlingar under säsongen, men bättre planering tycker jag att man kan kräva när det gäller en SWT-tävling.
Jag skulle kunna tänka mig att det är fler seglare som inte har möjlighet att planera in denna tävling?
Så jag undrar vilka regler som gäller? jag ser i mailet att man inte behöver vara medlem i SWT för Longdistance, så jag antar att denna tävling inte räknas in i rankingen för LD???
Eller har jag missuppfattat tanken med LD, det kanske inte räknas som tävlingsform i cupen? Förklara gärna den som vet…Mailet:
Windsurfing Clubb Halmstad bjuder in till SWT för Formula, BIC Techno och LD helgen,
4-5 Juli, Ringnäs, Halmstad. I dagarna togs det ett hastigt beslut om att även Long
Distance skall ingå i tävlingsagendan. Vi vet att det är kort om tid till denna
tävling men vi hoppas att så många som möjligt kan vara med trots detta.Förhållandena i Ringnäs är väldigt bra för ett klassiskt Long Distance. Det blir
start och målgång från en härlig sandstrand, och med Tylön utanför Ringnäs som
rundningsmärke (vid västliga vindar). Denna Long Distance tävling kan bli ett
härligt folkrace, en välkommen repris från glada 80-talet. Vi kommer att köra ett
eller två heat varje dag om förhållandena tillåter.Vi hoppas att ni alla kommer dit och kör/myser med oss, oavsett om ni är vågseglare,
freestylare eller speedare etc. Har ni kompisar som också tycker det är kul med
vindsurfing tag gärna med dem, man behöver varken vara medlem i SVF eller proffs för
att vara med i Long Distance, det är bara att tuta och köra.Det enda ni måste göra är att registrera er den 4 juli mellan 09.00-10.00 i Ringnäs.
Läs mer i inbjudan på SVF:s hemsida.
NOR för Formula och Bic ligger redan på sidan sen tidigare. Kona kommer ävan att
vara med på denna tävling.Ni är alla varmt välkomna.
För er som missat det pågår just nu JRM för Bic och Kona i Vänersborg. 14 Bic Techno
seglare och 20 Kona seglare är på plats. Så många juniorer har inte varit på en
Svensk vindsurfingtävling på över 10 år.
Logga in för att svara.