Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SWT LD i Halmstad 4-5/7-är det verkligen ok?

• SWT LD i Halmstad 4-5/7-är det verkligen ok?

Publicerad av imported_macts på 26 juni, 2009 vid 18:59

Hej!

Jag (och en massa fler medlemmar än mig) fick detta mail idag (se nedan) och jag undrar om det är helt ok att utlysa en SWT-tävling med 1 veckas varsel?

Jag har räknat med att vara med på alla, eller dom flesta LD-tävlingar detta år, men kan omöjligen planera in en resa till Halmstad med en veckas varsel mitt i semestern.

Jag tycker att det är jätteskoj att det blir många tävlingar under säsongen, men bättre planering tycker jag att man kan kräva när det gäller en SWT-tävling.
    Jag skulle kunna tänka mig att det är fler seglare som inte har möjlighet att planera in denna tävling?
    Så jag undrar vilka regler som gäller? jag ser i mailet att man inte behöver vara medlem i SWT för Longdistance, så jag antar att denna tävling inte räknas in i rankingen för LD???
    Eller har jag missuppfattat tanken med LD, det kanske inte räknas som tävlingsform i cupen? Förklara gärna den som vet…

Mailet:
    Windsurfing Clubb Halmstad bjuder in till SWT för Formula, BIC Techno och LD helgen,
    4-5 Juli, Ringnäs, Halmstad. I dagarna togs det ett hastigt beslut om att även Long
    Distance skall ingå i tävlingsagendan. Vi vet att det är kort om tid till denna
    tävling men vi hoppas att så många som möjligt kan vara med trots detta.

Förhållandena i Ringnäs är väldigt bra för ett klassiskt Long Distance. Det blir
    start och målgång från en härlig sandstrand, och med Tylön utanför Ringnäs som
    rundningsmärke (vid västliga vindar). Denna Long Distance tävling kan bli ett
    härligt folkrace, en välkommen repris från glada 80-talet. Vi kommer att köra ett
    eller två heat varje dag om förhållandena tillåter.

Vi hoppas att ni alla kommer dit och kör/myser med oss, oavsett om ni är vågseglare,
    freestylare eller speedare etc. Har ni kompisar som också tycker det är kul med
    vindsurfing tag gärna med dem, man behöver varken vara medlem i SVF eller proffs för
    att vara med i Long Distance, det är bara att tuta och köra.

Det enda ni måste göra är att registrera er den 4 juli mellan 09.00-10.00 i Ringnäs.
    Läs mer i inbjudan på SVF:s hemsida.
    NOR för Formula och Bic ligger redan på sidan sen tidigare. Kona kommer ävan att
    vara med på denna tävling.

Ni är alla varmt välkomna.

För er som missat det pågår just nu JRM för Bic och Kona i Vänersborg. 14 Bic Techno
    seglare och 20 Kona seglare är på plats. Så många juniorer har inte varit på en
    Svensk vindsurfingtävling på över 10 år.

klang svarade 15 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • klang

Medlem
    27 juni, 2009 vid 07:15

Jag är ansvarig för LD klassen i SVF och det är jag ska bära hundhuvudet… visst är det under all kritik att utlysa en tävling så här nära inpå… är själv redan uppbokad på andra aktiviteter…

I SVF styrelse hade vi en snabb överläggning om just detta och beslutet som fattades var att den skall ingå i LD cuppen. En av motiveringarna var att LD klassen inte riktigt är etablerad ännu.

Syftet med klassen när den skapades var att hitta alla de som normalt sätt inte tävlar. Vi har inte lyckats med detta ännu och merparten av deltagarna är fortfarande “eliten” inom svensk vindsurfing. Ju fler LD tävlingar vi kan få till stånd just nu desto bättre.

För alla er som satsar seriöst på LD i år och inte kan närvara vid tävlingen 4-5 juli ber jag hemskt mycket om ursäkt.

• imported_macts

Medlem
    27 juni, 2009 vid 09:54

Ja som sagt, jag tycker att det är kanon att det arrangeras tävlingar och vill också att LD-klassen ska växa, men att räkna in denna i totalcupen känns helt fel….men, men..det är inte jag som bestämmer det.

• the_novice

Medlem
    27 juni, 2009 vid 15:23

Kul att det verkar bli en lite längre distans i alla fall.
    På Öland så gick väl två varv på ca 8 minuter i en klassisk slalom åtta…?

• klang

Medlem
    27 juni, 2009 vid 20:47

Jepp, det kan bli en riktig höjdare i Halmstad… försök att få med er alla era vindsurfing kompisar till Halmstad så att vi kan få till ett riktigt folkrace!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SWT LD i Halmstad 4-5/7-är det verkligen ok?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.