Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SWT Slalom 2010 – Blog spot

• imported_macts

Medlem
    18 februari, 2010 vid 17:08
    P Malmkvist;598941 wrote:
    Har föreslagit det flera gånger men tror inte skauningarna vill:wink:

Hur menar du då? Tror mer att det behövs en klubb som är villig att arrangera.
    Kan aldrig tänka mig att våra vänner söderöver skulle motarbeta en sån tävling, det vore ju korkat!
    Får man ett gäng 08:or och norröver intresserade att testa en tävling i närområdet så ökar ju det möjligheten att flera reser till de tävlingarna i södern och det borde alla tjäna på.

För dem som inte vill ta resan till Sthlm, tja det är ju upp till dem.
    Jag är gärna med och hjälper till att arra en tävling i Sthlm, men nån lokal klubb måste ta på sig att driva tävlingen

• klang

Medlem
    18 februari, 2010 vid 18:07
    P Malmkvist;598941 wrote:
    Har föreslagit det flera gånger men tror inte skauningarna vill:wink:

Självklart att vi vill!

Se bara till att beställa ordentligt med vind 😛

/Robert

• p-malmkvist

Medlem
    18 februari, 2010 vid 18:41
    MacTS;598945 wrote:
    Hur menar du då? Tror mer att det behövs en klubb som är villig att arrangera.
    Kan aldrig tänka mig att våra vänner söderöver skulle motarbeta en sån tävling, det vore ju korkat!
    Får man ett gäng 08:or och norröver intresserade att testa en tävling i närområdet så ökar ju det möjligheten att flera reser till de tävlingarna i södern och det borde alla tjäna på.

För dem som inte vill ta resan till Sthlm, tja det är ju upp till dem.
    Jag är gärna med och hjälper till att arra en tävling i Sthlm, men nån lokal klubb måste ta på sig att driva tävlingen

Asså efter Sm i TT senast frågade jag deltagarna om vi inte skulle köra en tävling i Stockholm 2010, och av klangen på det rungande naaaaeeeeiiiiiijjjj så vill inte skauningarna köra i vårt vackra Stockholm;)

• imported_macts

Medlem
    18 februari, 2010 vid 19:27
    P Malmkvist;598956 wrote:
    Asså efter Sm i TT senast frågade jag deltagarna om vi inte skulle köra en tävling i Stockholm 2010, och av klangen på det rungande naaaaeeeeiiiiiijjjj så vill inte skauningarna köra i vårt vackra Stockholm;)

Skit i det. Jag tycker vi ska ta tag i det! Finns det nån villig arrangörsklubb?
    Finns ju ett flertal ställen i Sthlm som är bra för slalom. Är det dålig progg antar jag att man kan blåsa av med ganska kort varsel så inte skauningarna åker i onödan……

• surfan

Medlem
    18 februari, 2010 vid 19:35
    MacTS;598963 wrote:
    Skit i det. Jag tycker vi ska ta tag i det! Finns det nån villig arrangörsklubb?
    Finns ju ett flertal ställen i Sthlm som är bra för slalom. Är det dålig progg antar jag att man kan blåsa av med ganska kort varsel så inte skauningarna åker i onödan……

Bra Mac Jag kommer om det blir något!!!

• p-malmkvist

Medlem
    18 februari, 2010 vid 21:06
    MacTS;598963 wrote:

Vete katten om det måste vara en klubb bakom för att fixa tävling.. När det var LD diskussioner i 08-omr tidigare så var det lungt om man var några stycken som roddade ihop det..

Hur är det klang måste det vara klubb som arrangerar?

• klang

Medlem
    19 februari, 2010 vid 00:28

Hahaha… det har all spättekaka fått mig att förtränga… måste varit på dåligt humör den dagen… sorry… möjligt att jag tyckte att 08-vinden är lite klen :)…

• klang

Medlem
    19 februari, 2010 vid 00:31
    P Malmkvist;598980 wrote:
    Vete katten om det måste vara en klubb bakom för att fixa tävling.. När det var LD diskussioner i 08-omr tidigare så var det lungt om man var några stycken som roddade ihop det..

Hur är det klang måste det vara klubb som arrangerar?

Sao e di, maen ni hittaar saekert naogon klubb, alternativt sao fixar vi en till er. Foersoek att hitta ett bra daotum, funktionaerer, seglingsledare, bojar, och baotar o sen sao koer vi…

/Robert

• lasso

Medlem
    19 februari, 2010 vid 04:34

Kolla bilden – en sådan här tävling skulle kunna vara en grym PR och publikdragare för sporten.

• p-malmkvist

Medlem
    19 februari, 2010 vid 06:42

Blir så jäkla pinsamt bara när alla trillar i vid första gippbojen och Kungen kikar ut och upptäcker fadäsen..:confused2:

Om man ska köra i eller omkring 08-omr så bör nog flera spot vara med, typ norrtälje på No-Nv, fituna på S-Sv osv alternativt kan man köra på något ställe ute i skärgården utö, torö mfl där vinden kan bli bra från fler riktningar..

• lasso

Medlem
    19 februari, 2010 vid 17:05

Ja, jag hade själv inte vågat, men definitivt åkt upp som publik på en sådan tävling!

• andersbq

Medlem
    19 februari, 2010 vid 19:15

Vi tävlade där på stenåldern, vi riggade i Rålambshovsparken och starten gick mitt i Riddarfjärden. Typ 150 startande på Stockholm Maraton. Helikopter som filmade och hela kalaset fick Brädsseglarförbundet att gå i KK då förlusten var nästan 200 tusingar…
    Ordföranden Peter Bertilsson fick sluta, bums!

• getwet

Medlem
    19 februari, 2010 vid 19:37

Ok, hur gör vi nu då? Järfällaklubben eller TWC kanske kan stå som arrangör men ett antal andra kan rodda ihop det hela, jag är på där och säkerligen många fler 08or som kan tänka sig. Men arrangör, TWC eller Järfälla, slut upp er nu!

• imported_macts

Medlem
    19 februari, 2010 vid 19:49

Jepp, vi behöver en arrangerande klubb, sen kan vi vara ett gäng som tar på oss att styra upp det hela. Mattias Wallbom, är inte du aktiv i Tyresö?

• swe-496

Medlem
    20 februari, 2010 vid 11:19

Nope är inte med i TWC utan kommer fr o m i år att segla för Österskärs Vattensport Klubb. Tror inte att ÖVK kommer orkaa med fler tävlingar än de har spikade för i år. Det kommer vara mycket aktiviteter i övrigt i Österskär i år.
    Men maila klubben o kolla.

http://www.ovk.dinstudio.se

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SWT Slalom 2010 – Blog spot

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.