Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › SWT Slalom 2010 – Blog spot
-
Mitt främsta intresse som SVF slalomansvarig är att få så många som möjligt att vilja tävla i slalom på SWT nivå. 2009 startade vi en skånsk slalom cupp och utdelningen har varit bra, vi har förlett fler oskyldiga själar ner i tävlingsträsket… de flesta av dem som var med i skånska cuppen 2009 kommer att ställa upp i SWT Slalom i år.
Så, vad tror ni om att köra en mellansvensk slalomcup istället? Då skulle reglerna kunna utformas lite mer fördelaktigt för arrangören. Och om det slår väl ut under 2010 så lyfter vi en av tävlingarna till SWT status 2011. Tror det är lättare att locka en ny klubb att börja arrangera tävlingar om vi inte sätter för höga krav direkt… med lite tur så kanske det blir 2-3 tävlingar istället under 2010, och man skulle kunna köra på vindprognos etc. Jag hjälper gärna till med de teoretiska bitarna runt om kring…
Vad tror ni om det?
-
Hmm tänkte iof betala in medlemsavgift till öwk i år men det hindrar ju inte att man betalar in till någon 08-klubb också så kan vi arrangera därifrån om vi är några stycken..
Vad tror ni Mac, Getwet mfl..
Övrigt: Jag och hillbilly-Magnus kommer i vår köpa varsin boj+vikt från biltema och placera ute vid fituna.. Så om det är två gubbar till som köper varsin boj+vikt har vi en perfekt slörbana..
-
Det skulle vara jättekul att se alla tävlings seglare snubbla genom skogen i Fituna för att komma ner till vattnet. Fituna är nog en av de vindsäkraste i Stockholm, men var skall alla rigga och parkera. Personligen tror jag mer på kappelskär. Där finnes rigg ytor i varje fall. Och är också ett av de vindsäkrare spoten.
/ Daniel
Säljes
AB+ slalom 54
http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=26469&title=ab54-slalom&cat=12 -
BUDDA;599189 wrote:Det skulle vara jättekul att se alla tävlings seglare snubbla genom skogen i Fituna för att komma ner till vattnet. Fituna är nog en av de vindsäkraste i Stockholm, men var skall alla rigga och parkera. Personligen tror jag mer på kappelskär. Där finnes rigg ytor i varje fall. Och är också ett av de vindsäkrare spoten.
/ Daniel
http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=26469&title=ab54-slalom&cat=12
-
Säljes
-
BUDDA;599189 wrote:Det skulle vara jättekul att se alla tävlings seglare snubbla genom skogen i Fituna för att komma ner till vattnet. Fituna är nog en av de vindsäkraste i Stockholm, men var skall alla rigga och parkera. Personligen tror jag mer på kappelskär. Där finnes rigg ytor i varje fall. Och är också ett av de vindsäkrare spoten.
/ Daniel
Säljes
AB+ slalom 54
http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=26469&title=ab54-slalom&cat=12Budda,
Om det i värsta fall blir som du beskriver, ett gäng blekfeta medelålders män iklädda gummi snubblandes runt i lingonriset i fituna för att få ned grejerna till vattnet så är väl bara det skäl nog att anordna en slalomtävling i fituna, eller?
Om det dessutom blir kul segling – bingo!
-
Quote:Övrigt: Jag och hillbilly-Magnus kommer i vår köpa varsin boj+vikt från biltema och placera ute vid fituna.. Så om det är två gubbar till som köper varsin boj+vikt har vi en perfekt slörbana..
P Malmkvist, jag bidrar gärna med boj+vikt till Fituna i vår.
Jag har en polare som har sommarställe och båt på Frinsö bara ett krysstag bort. Mutar vi honom med en gammal sleten freeride-fena så bistår han nog gärna med båt så vi kan lägga ut bojarna.Mvh / Mick
-
mahi;599218 wrote:Budda,
Om det i värsta fall blir som du beskriver, ett gäng blekfeta medelålders män iklädda gummi snubblandes runt i lingonriset i fituna för att få ned grejerna till vattnet så är väl bara det skäl nog att anordna en slalomtävling i fituna, eller?
Om det dessutom blir kul segling – bingo!
Skulle vara för det då
-
Mick;599239 wrote:P Malmkvist, jag bidrar gärna med boj+vikt till Fituna i vår.
Jag har en polare som har sommarställe och båt på Frinsö bara ett krysstag bort. Mutar vi honom med en gammal sleten freeride-fena så bistår han nog gärna med båt så vi kan lägga ut bojarna.Mvh / Mick
Då är ju saken biff ju!
Lätt att lägga lite bojar olika positioner upp i vind vid fitunasidan, problemet att lägga de bortre bojarna där det är djupt, men det har vi ju en lösning på nu, gottis!
Smörj din polare under våren så lägger vi bojarna så fort din polare slänger i båten i vår
/Magnus
-
Mick;599239 wrote:P Malmkvist, jag bidrar gärna med boj+vikt till Fituna i vår.
Låter kanon!! Köp vit boj diameter 46 cm från biltema och daska på lite röd båtfärg.. Blir billigast ca 350kr..
-
Polarn är nu färdigsmord. Han lägger i båten så snart isen lämnat landet.
Ang. bojmodell: den enda Ø46-boj som biltema har är en sån där med stålögla på toppen. Om vi har sådana lär i alla fall jag krascha mitt segel i den? Det finns en uppblåsbar variant som är Ø48. Ska vi köra på den istället?
-
Mick;599501 wrote:Polarn är nu färdigsmord. Han lägger i båten så snart isen lämnat landet.
Ang. bojmodell: den enda Ø46-boj som biltema har är en sån där med stålögla på toppen. Om vi har sådana lär i alla fall jag krascha mitt segel i dent? Det finns en uppblåsbar variant som är Ø48. Ska vi köra på den istället?
Jo den uppblåsbara varianten på 48 el 46 i diameter borde fungera kanon..
-
Jag har uppdaterat SVF hemsida med inbjudan till Slalom cuppen 2010 och till deltävlingen i Lomma. Se under ”NOR-Inbjudan” på SVF hemsida, eller via bloggen…
http://svfslalomcup.blogspot.com
http://www.vindsurfingforbundet.com
Logga in för att svara.