Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sy egen kite?

• 360

Medlem
    13 juli, 2000 vid 11:03

skulle jag sy en skulle jag göra det av spinnackerduk (asså sån som används till spinnackrar till segelbåtar) sen måste den nog sys på ett sånt sätt att den inte blir orolig i luften (hur vet jag inte)

• anonym-anvandare

Medlem
    4 augusti, 2000 vid 20:17

har du inget liv??

• anonym-anvandare

Medlem
    10 augusti, 2000 vid 15:00

Jag går i samma tankar efter att ha varit i Belgien där en Kite verkar vara var mans egendom.
    Snacka med lite folk där som sytt egna, det verka som om dom tagit polarns och kopierat och sytt ihop nåt.
    Resultatet verkar ha blivit bra iallafall.
    JAg lyckas inte hitta nåt på nätet så det blir väl att försöka hitta nån som är villig att låna ut sin kite för kopiering.
    Det lär va enda sättet om du inte är en guru i aerodynamik och älskar syslöjd så du orkar testa dig fram

• nilsson

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 19:45

Priserna är nu så pass låga att jag skulle satsa på att köpa en Slingshot eller naish eller wipika!

• pjoter

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 19:51

var hittade du det här inlägget??
    inte helt purfärskt.

• mrmille

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 19:52

jo…
    Priserna att köpa en duk (canopyn) blir nog dyrare än att köpa en kite.
    Som sagt, i holland är dom lite galna. Jag brukar hänga lite på http://www.foils.nl
    Där kan du nog få hjälp från det hållet iaf

• patrikol

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 19:53

grin.gif

• pjoter

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 19:54

inte så dyrt när man har släkt som är segelmakare.. 😛
    men e nog inte lätt å få det bra.. man får väl börja med en 20m2 så man kan använda samma tyg å göra en mindre med de ändringar man vill ha… annars lär det inte vara gratis efter 10 drakar som flyger apa.

• patrikol

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 19:58

Om du kopierar rakt av så varför skulle den flyga konstigt? Att den kanske inte håller riktigt och behöver förstärkas i början men att den skulle flyga konstigt om man kopierar låter ´ju märkligt. Skulle själv gärna provat men har ju inte dom kunskaperna i min släkt så kör på bara varför inte börja med en mindre 5 kvm eller något bör ju bli billigare.

• pjoter

Medlem
    2 augusti, 2004 vid 21:08

jag tänkte mer på om man designar en helt egen… kopiera ska inte vara så konstigt.. eller iaf inte för dom som förstår sig på det där med tyg..

jag ska allt fixa en egen nångång men får se när det blir.. har 40 mil till dom som kan så det är lite bökigt..

• anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2004 vid 07:03

Jag skulle köpa ett gäng pressenningar på ÖB dom är billiga där. Sedan skulle jag gå till en fiskebutik och köpa spöögle tråd, riktigt bra grejer, nu är det bara att köra igång och sy. Efter det är det bara och sticka in på Buttericks och handla avlånga ballonger att använda som bladders. När du blåst upp alla ballonger fäster du som med superlim på de ihopsydda pressenningarna. Nu är grunden lagd. För att få till den främre avlånga bladdern är det bara att ta ett avloppsrör, värma det böja till det så det får en bra aerodynamisk form, denna får du dock sy fast genom att rulla in den i den avlånga delen av pressenningarna. När det är klart fyller du röret med helium för bättre lyft kraft och för att kompensera det lite tyngre materialet i röret. Så där då ska det vara klart att köra. Bom rekkomnederas att du köper färdig eftersom den till skillnad från kiten kan vara lite besvärlig att göra själv. Patentera nu ett namn märk upp skärmen med det typ, ssatfil. Funkar den bra och du får på rejäla hopp som andra uppmärksammar kan det gå som för mig med idag massa beställningar, egen vvs firma och gott om stålars. ”Ge inte upp en vacker dag lyfter den” Bröderna Wright

• neven

Medlem
    3 augusti, 2004 vid 07:42

Ja, varför är denna gamla tråd uppgrävd egentligen…? På Zeroprestige finns ritningar på flera storlekar kites i olika format, samt hur man utnyttjar duken bäst så att det går åt så lite som möjligt. Det skulle vara ett kul projekt någon gång, när man har oceaner av tid över…

• mnop022

Medlem
    25 november, 2008 vid 16:51

By the way, our cheap power leveling is still on sale, please come to us if you need the powerleveling service, you can come to our site have a look, compare the price and the level what you decide to order and buy wow power leveling from us. cheap wow gold here,if you want buy wow gold,please click here:http://www.inwowgold.com

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sy egen kite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.