Senaste nytt Forums Syd – Sydost GBG

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 september, 2003 vid 16:30

    Jag åkte till Gottskär idag för jag trodde att de kunde vara något, men ack vad kass! Nä, de får nog bli Fotö vid sydost om det ska bli någon bra segling. Vinden var väldigt bying och vågorna eller vad man ska kalla det för var tråkigt små. Sorry men jag totalsågar Gottskär!

  • lars_k

    Medlem
    9 september, 2003 vid 17:41

    Fotö är bäst vid SO säjer jag ju hela tiden. Men ni lyssnar ju inte… =)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 september, 2003 vid 20:22

    det verkar som det! Nästa gång det blåser SO så blir det Fotö!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 september, 2003 vid 08:36

    Hej!

    Ni kan inte jämföra äpplen med päron som det heter så käckt!! igår blåste det ost och inte sydost!!
    Det är väl ingen som har sagt att Gottskär är bra på ost.
    En gång för alla: syd-syd ost eller nord-nord ost är bra i Gottskär.

    Vi ses la där på hösten då brukar det ju blåsa dessa (kalla)riktningar rätt ofta.

  • basse

    Medlem
    10 september, 2003 vid 08:53

    Vi var vid Fotöbron strax efter 17. 2 killar ute och en som riggade, han med största husbilen… Vi stack vidare till Intaget som någon tipsade om tidigare. Där var det helt OK och 8 segel ute och körde. Ganska så mycket “snällare” att köra där än vid bron skulle jag tro. Lite dålig vind om man skall klaga men man planade en hel del och fick stilla sin abstinens lite iaf.
    Hur strömt är det igentligen vid Fotöbron?? Han med husbilen sa att det var strömt så min tjej som känner sig lite osäker ibland kände inte för det där. Det kan ju vara lite jobbigt om man skulle ramla i strömen och inte vara så snabb på att dra upp seglet där mellan kobbarna som man skall kryssa ut mellan. Annars såg det ju ut att vara mera tryck ner vid bron än uppe vid Intaget.

  • lars_k

    Medlem
    10 september, 2003 vid 10:06

    Nån ström har jag inte märkt av vid Fotöbron, men jag brukar inte ligga och simma alltför länge. Är nog inte lämpligaste för nybörjare. Men vill man ha bra tryck i seglet, stabil vind, och vågor, som jag, så åker man dit. Är man hardcore kör man ute vid Bolleskären, lär vara grymt vid SO. Ska jag testa nästa gång, men jag tror det kräver rätt mycket mer vind för att gå av, 12-15m/s kanske. Och man bör ej vara ensam för det finns inget som “fångar upp” om man får problem.

  • basse

    Medlem
    10 september, 2003 vid 10:19

    Aha.. jag såg ju att det var mer tryck vid bron än det var mellan öarna. Kanske nästa gång…

    Nu verkar det ju kanske bli NO imorgon… hmmm

  • lars_k

    Medlem
    10 september, 2003 vid 12:03

    Vid NO ska du åka till Sillvik.

  • adde

    Medlem
    10 september, 2003 vid 12:20

    Jag körde vid bron igår (en av de två som var ute vid 17 tiden). Jag seglade 6.2 och det var eg. för litet, dock ökade det allteftersom. Polaren seglade 6.8 och även han guppade emellanåt. Men vad göra man inte när sjön suger?

    /adde

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Syd – Sydost GBG

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.