• Sydafrika

Publicerad av staffomania på 5 november, 2007 vid 09:33

Hej alla glada!

Ska till sydafrika nu i början på december och undrar vad som finns där på vindsurfingsfronten. Är rätt mycket nybörjare (har väl kört lite mer än en vecka så jag kan grunderna men inte mycket mer) och undrar om någon kan rekomendera ett ställe där det är lättsurfat och där det finns brädor att hyra. Vi ska vara borta i lite mer än två veckor och vara hälften av tiden i Kapstaden och andra halvan i Plettenburg(tror jag det hette?)..

Sen undrar jag om det är något mer man ska tänka på när man är där. Finns det andra roliga saker att göra där?

styret svarade 17 år sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • lars_k

Medlem
    5 november, 2007 vid 10:18

Finns ett surfcenter med uthyrning i Langebaan, ligger 1 timmes bilfärd norr om Kapstaden. Bra nybörjar och freestyle-ställe med plattvatten (lagun).
    Hemsida:
    http://www.capesport.co.za/
    Vid Kapstaden finns en sjö, men ej någon uthyrning/surfcenter mej veterligt.

• staffomania

Medlem
    5 november, 2007 vid 15:08

Låter ju lysande. Kanske värt ett besök.

• styret

Medlem
    5 november, 2007 vid 15:33

men man kan ju hyra hos paul om man vill segla på sjön. heter inte hans butik capesports? det kostar pengar att köra på sjön.
    ligger ett par kilometer från havet längs blouberg road i table view.

men langebaan är nog bättre alternativ.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.