Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sydafrika, hur mycket blåser det?

• Sydafrika, hur mycket blåser det?

Publicerad av anonym-anvandare på 13 december, 2005 vid 20:07

Tänkte höra om det är någon som har koll på vad man kör för segelstorlek i Kapstaden vid den här tiden.
    Har lite svårt att bestämma mig för om jag ska åka skidor i Österrike eller surfa i sa.
    confused.gif laugh.gif cool.gif

s svarade 19 år sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • styret

Medlem
    13 december, 2005 vid 20:09

är det ett svårt val? wink.gif

• jonatan

Medlem
    13 december, 2005 vid 20:19

Om man beaktar priset kanske? Funderar själv på lite skidåkning som substitut. Sista minuten i Januari borde bli rätt billigt.. Men det är klart har man pengar och tid, så är ju valet självklart. cool.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    13 december, 2005 vid 20:40

Nej det är inte något svårt val om det blåser bra i sa Jan-Feb men man har inte så stor lust att ligga på beachen och vänta på vind… Då känns det mer lockande med lite carving

• styret

Medlem
    13 december, 2005 vid 20:57

det verkar blåsa. finns en dagbok upplaggd. du hittar den om du söker lite.

ja jag hamnar eventuellt nere i nån alp några veckor när jag behagar att komma hem igen då flickvännen tydligen också vill göra nått kul…

• lars_k

Medlem
    14 december, 2005 vid 07:02

När det är stabilt väder, dvs högtrycksbetonat, kan man räkna med att “CapeDoctorn” drar igång under eftermiddagen. Vinden tilltar hela tiden i styrka så man får byta spot och dra sej uppåt kusten där det blåser mindre. Om man inte vill stanna i Sunset till kvällen och ha pungdrag i 3.7 och sönderblåsta vågor förstås. De två vintrarna jag varit där i dec-jan har jag haft en rate på 70% segling. Då bara i vågor. Tar man med freestylekitet också och kör på sjön kommer man nog lätt upp i 90% segling. SA rockar.

• s

Medlem
    24 december, 2005 vid 00:28
    Anonym användare wrote:
    Nej det är inte något svårt val om det blåser bra i sa Jan-Feb men man har inte så stor lust att ligga på beachen och vänta på vind… Då känns det mer lockande med lite carving

Det kan vara is i backen och bristande skare utanför lika väl som det kan vara vindstilla i Sydafrika!
    Sydafrika är väldigt vindsäkert så man kan nästan räkna med 50-70% segling. Du kan få uppåt 90% men också vindstilla en längre period. Men som sagt, det kan regna i alperna!
    Om jag får välja så är jag lätt mycket hellre i Sydafrika än i Sydtyrolen! Mycket najsare ställe att hänga ut på får man leta länge efter!

:santa: GOD JUL :santa:

/Staffan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Sydafrika, hur mycket blåser det?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.