Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Sydafrika – hyra bil?
-
Sydafrika – hyra bil?
Publicerad av s på 26 oktober, 2005 vid 14:37Är det någon som har ett tips om bilhyra i Sydafrika?
Vi vill ha en bil som man kan stoppa in segel och master i då man är ute och seglar. Dvs helst en kombi men även en med fällbart baksäte fungerar.
/Staffan
sinclair svarade 19 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Hallå, ingen som har tips till en förstagångssydafrikaresenär?
/Staffan
-
Jag har inget direkt tips på bilmodell, beror väl lite på hur många ni är också.
Tänkte bara att jag skulle varna lite för biluthyrarna, det känns sem dem lätt kan lura en på pengar om man inte ser till att allt blir avklarat innan man åker. Jag hyrde bil i Durban och skulle sedan lämna tillbaka den på flygplatsen där samma firma hade kontor. Dock fick jag betala 4500:- i deposition som drogs direkt när jag hämtade bilen och då skulle jag ändå bara hyra i en vecka. På flyplatsen sa dem sedan att dem inte kunde betala tillbaka depositionen innan någon från det urspungliga kontoret hade godkänt bilens skick…
Lät skumt men med väntande flyg så var det inte mycket att välja på utan jag åkte hem och höll tummarna. En månad och ett antal telefonsamtal senare så hade dem fortfarande inte tittat på bilen utan sa att den stod kvar på flygplatsen, så jag kunde inte få mina pengar ännu!
Det låter inte särskilt troligt, dessutom frågade dem på telefon om jag skulle komma till Durban igen…Tillslut så fick jag i alla fall mina pengar tillbaka men dem kunde lika hittat på ngn skada eller ngt och behållit depositionen känns det som. Kan även tillägga att hotellet rekomenderade just denna uthyrningsfirman, men firman låg i ett område dit taxischaffören inte ens ville åka först och sedan även erbjöd sig att stanna kvar en stund för ett se att det var säkert!
Så sydafrika kan bli spännande på många sätt…
-
Jag kommer troligtvis att hyra av
http://www.cabs.co.za
och få bilen levererad till flygplatsen. Man kan få takräcken på bilen utan extra kostnad.
Detta är ju nya bilar så det kostar lite mer (R199 per dygn för Grp A). Sen finns det ju ”subban med hundarna” i Milnerton som jag hyrt av innan. Billigare men sunkigare bilar också, typ Jetta från ca ’90
Har inte kvar hennes tel-nummer…
Ha de gött! Du reser snart va? =)
Logga in för att svara.