Senaste nytt Forums Vågsurfing SydAfrika i augusti

• SydAfrika i augusti

Publicerad av serotonin på 3 april, 2006 vid 10:56

Jag tänkte åka till sydafrika i augusti men alla jag pratar med säger att vädret är dåligt då. Hur är vädret i sydafrika i augusti. Det är ju vinter där när vi har sommar, kommer jag att frysa? är det temperatur skillnader mellan kap staden och durban eller johannesburg. hur är temperaturen i vattnet på de olika ställena.
    /ricky

sharkboy svarade 19 år sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • danielf

Medlem
    3 april, 2006 vid 18:20

Well du har vithaj på ena sidan och tigerhaj på andra sidan. Det är som regel kallt i vattnet där vithajen finns. Ingen aning om det funkar ”vintertid” där, men du har två hela oceaner som pumpar in, men hajarna är problemet, så undvik gryning och skymnings sessions.

SA_towns.gif
    http://www.wavescape.co.za/

• lars_k

Medlem
    3 april, 2006 vid 19:25

Haha. Hajnojja… 😉
    Jag snackade med en local när jag var där. BigBay är grymt för vågsurf på vintern!
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=39631

• svenne

Medlem
    3 april, 2006 vid 21:22

Syrrans sambo hänger där nere i augusti och september, hans farsa bor där och de surfar mest hela tiden. Kan kolla med han var det är bra.

• svenne

Medlem
    7 april, 2006 vid 08:58

Nu så, tog lite tid innan han svarade. 🙂

Hur är vågsurfet i Sydafrika under augusti och september?
    Några ställen som funkar bättre än andra?

Quote:
    Oj oj!

Vart skall jag börja!!!!!!!!!!!
    Augusti, September är slutet på vintern vilket betyder slutet på säsongen för STORA vågfronter. Men denna tid kan vara grymt bra om man tittar på förra året så var denna tid den bästa på hela året!!!

Var man skall surfa är en bra fråga!

Det beror på vad man söker efter……………det finns allt i Syd Afrika………Big Wave Surfing…….befolkad surfing………surfing med hajar…….surfing i kalt vatten………surfing i tropiskt vatten……..obefolkad surfing o.s.v.

Problemet är att det kan vara svårt att hitta till de olika bryten om man inte vill surfa på en badstrand med 150 andra surfare.

Men för en betald flygbiljett kan jag guida! :0)

Men jag rekommenderar östkusten då vattnet i Indiskaosianien är betydligt varmare än på Atlant sidan. Desto mer norr man reser desto varmare blir det i vattnet. Men om man börjar i J-bay (Jeffrey’s bay) som är Syd Afrikas surf mekka kan man säker hitta någon som kan visa en till mindre befolkade bryt.

När åker vi? :0)

• sharkboy

Medlem
    9 april, 2006 vid 11:14

I wouldn’t worry about sharks unless you are planning on surfing Dyer Island.
    Bull sharks are the nasty ones on the east coast but the water is warmer and you can get some interesting surf there.
    Jeffries bay goes off that time of the year and there is prolly less crowd than in july, I’d go.
    peace

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing SydAfrika i augusti

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.