Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sydost västkusten

• Sydost västkusten

Publicerad av isac94 på 30 september, 2010 vid 08:50

Ska till västkusten till helgen utan för halmstad och är sjukt sugen på att kitesurfa . Men prognoserna visar att det kommer blåsa sydost. Jag är inte jätte erfaren så undrar om det funkar att surfa i dom vindarna eller om det är helt åt H*lvete. Vet ju att man inte ska surfa i frånlandsvindar.

zazonat svarade 14 år, 6 månader sedan 12 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • ag

Medlem
    30 september, 2010 vid 08:55
  • hydrolift

Medlem
    30 september, 2010 vid 09:56

Någon som har kört vid Arendal? Är det halvt omöjligt att ta sig i/upp eller bara lite besvärligt?

• isac94

Medlem
    30 september, 2010 vid 10:25

Västra stranden vid halmstad verkar funka på lördag ?

• ag

Medlem
    30 september, 2010 vid 10:26

har kört vid arendal och det var ganska besvärligt att ta sig i och ur. Då jag provade blåste det enbart kring 6m/s så det kändes ändå relativt säkert att balansera ned över stenarna.

Jag gick i ganska långt in i viken första gången men upptäckte senare att det fanns bättre ställen att ta sig i/ur lite längre ut. Här är en kartlänk

• hydrolift

Medlem
    30 september, 2010 vid 10:51

En ”ny” spot att pröva då, coolt! Tack för tipset! Nu ska jag bara vänta på att få tillbaka min bil från verkstan så är det bara att prova.

• sl0k

Medlem
    30 september, 2010 vid 17:43

Tänkte prova Arendal jag med till helgen. Bor rätt centralt så det är ju nära och bra. Hur är det med vindkvalitén vid SO? Byigt? Någon som provat?

Bara jag hinner laga LE bladder först …

• sourra

Medlem
    30 september, 2010 vid 18:42
  • ag

Medlem
    30 september, 2010 vid 21:25
    sl0k;633695 wrote:
    Tänkte prova Arendal jag med till helgen. Bor rätt centralt så det är ju nära och bra. Hur är det med vindkvalitén vid SO? Byigt? Någon som provat?

Bara jag hinner laga LE bladder först …

Om det är byigt på SO vet jag inte (blåste rak sydlig när jag var där) men jag utgår från det, är ju alltid byigt när det är frånlandsvind. Skulle dock tro att det är ett av de bättre ställena i närheten av Götet på SO, åtminstone vad gäller vindkvalite.

• lima-ko

Medlem
    30 september, 2010 vid 22:36

isac:
    Jajjemen, så länge det inte vrider för mycket åt O funkar Västra stranden/Dogshitbeach fint, där ska jag köra. Vrider det mycket åt O kan man köra lite längre ut/norrut vid Simstadion men där är det lite trångt, stenigt och typ cross-off så inte att rekommendera om du inte har riktigt bra koll på bitarna.
    Verkar kunna bli rätt behaglig värme också, mumma.

Hör av dig om du har några undringar annars ses vi på vattnet.

/Andreas
    070-3920935

• rydstrom

Medlem
    1 oktober, 2010 vid 06:09

tips är att rigga på västra närmast simstadion… inte det vanliga ställe vid hamnen

• isac94

Medlem
    1 oktober, 2010 vid 07:38

Andreas: Ser ut som om det blir särdal för mig på lördag. Lite längre upp från halmstad. Men ser ut som om de kan bli lite för mycket vind haha.. men hoppas på det bästa 😀

• solomin

Medlem
    1 oktober, 2010 vid 07:52

isac, blir det inte frånlandsvind i särdal?

• rydstrom

Medlem
    1 oktober, 2010 vid 08:28

Jag skulle inte köra särdal på SO

• isac94

Medlem
    1 oktober, 2010 vid 09:46

varför inte ?

• rydstrom

Medlem
    1 oktober, 2010 vid 10:08

det är lite lätt offshore och blir lätt byigt, du får gärna testa men det är mycket sten runt omkring så ta det försiktigt

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sydost västkusten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.