Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Sydost västkusten
-
Jo det har du rätt i. Men vet inte om jag kan ta mig till ngt annat ställe. så får väll se och hoppas på det bästa 🙂
-
problemet är att jag har en kompis som har en stor jobbig vindsurfingbräda som ska med ..
-
Vad är det för botten i arendal? grunt? jag är sugen på att testa imorn efter lunch
-
I Arendal är det djupt, så du behöver inte bekymra dig om bottnen! 🙂
-
Var lite byigt i Arendal idag men funkade annars rätt bra på SO.
Lite halvlurigt att gå i vattnet med all sprängsten och byig vind men är man bara försiktig så. -
Hydrolift;633634 wrote:Någon som har kört vid Arendal? Är det halvt omöjligt att ta sig i/upp eller bara lite besvärligt?
Provade Arendal idag på sydost,jättefint med stora riggytor och bra kiting !
Inte så nybörjarvänligt ! -
Tack för info! Det är ok om det inte är så nybörjarvänligt. Bara man kommer i hyfsat säkert. Ska testa så fort jag får bilen nästa vecka (om det blåser vill säga).
-
Även jag körde i Arendal i helgen och måste medge att spoten är bättre än man först antog.
Mycket bra riggningsmöjligheter och mycket plats på vattnet.Det finns självklart nackdelar med spoten, några av dem är:
Stenbumlingsstrand, alltså svårt att ta sig i.
Choppigt.
Vatten ifrån Göteborgs hamn, så undvik kallsupar.
Sist av allt, åk inte dit om det regnar. Det är nerförsbacke med gräs ner till stenbumlingssamlingen där man kan gå i. Det är riktigt halt både på gräset och stenarna när det är blött.
Logga in för att svara.