-
Sydostlig vind i Jönköping – Testat Baskarp?
Jag har kollat kartor och flygfoton på [url=”http://www.lantmateriet.se.”]www.lantmateriet.se.[/url] Baskarp verkar som ett bra ställe när vinden kommer från syd till ost. Jag var där i fredags och körde formula i lätt men stadig vind från nordost (knappt 5 m/s skulle jag gissa). Sandstrand, ett sandrev som är midjedjupt ca 50 m ut borde t.o.m. kunna ge lite vågor om det blåser lite mer. Stället ligger vid en udde som bör kunna ge lite friare vind och kanske möjlighet att till åtminstone sned pålandsvind. Parkering 15 m från vattnet en liten bit från uddens spets. Stället ligger ca 3 mil norr om Jönköping på Vätterns västra sida. Från Jönköping kör man mot Hjo, strax efter att man passerat Fagerhult kommer man till Baskarp. När man kommit förbi Baskarp tar man höger ner mot Svedåns Hamn. Fortsätt över bron, förbi villan på vänster sida och parkera på grusparkeringen till vänster. Förr kunde man köra längr franm in bland träden men det verkar avspärrat med stora sandhögar nu. Vill man lägga i närmare udden får man bära en liten bit.
Nu på onsdag, torsdag och fredag ser det ut att bli lite vind från sydost, så det kan bli läge att testa.
Är det någon som varit där och kört som kan berätta mer?
/Håkan
Log in to reply.