Senaste nytt Forums Vågsurfing Sydvästra Portugal / Algarve Aug/sept

• Sydvästra Portugal / Algarve Aug/sept

Publicerad av moddifier på 23 maj, 2008 vid 07:59

Tjena,
    jag o en polare drar till Sydvästra Portugal / Algarve någon gång runt skiftet aug/september.
    1. Någon som vet något om storleken på vågorna under denna period (har bara surfat på höstsäsongen i portugal), enligt tabeller ska det vara 2-3 feet i snitt vilket känns litet även för en nybörjare/medelsurfare. Man vill inte till portugal o väl där inse att man är tvungen att köra en fet 8 fotare för att få lite våg 🙁
    2. Vart det finns spots man inte får missa?
    3. Tips på vart man kan hyra surfbrädor till bra pris?
    4. Hyra bil vart och vad kostar det?
    5. Billigaste flyget från Arlanda?

Ska du/ni dit får ni gärna hojta så kanske vi kan fixa skjuts eller annat..

Jag har även kastat in samma fråga på surfsverige.se forumet men inte fått någon riktig respons…jag vet att ni paddlar omkring därute med svaren 😉

/Modd

perkele svarade 16 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • perkele

Medlem
    23 maj, 2008 vid 11:04

Nu är jag inte dunder experten på dina frågor men vi resor en hel del till portimao via faro.

Vågorna är bäst på atlantkusten, de gånger vi varit ute har man kunnat plocka axelhöga med longboard där inne när det varit 2-3m där ute.
    Enligt vår man Nuno så säger han att det blir vågor på sydkusten på höst / vinter men västkusten är att föredra.

Köp dig en bräda hos Ferox, han gjorde en longboard på beställning av våra bekanta och det var inte dyrt. Hemsida: http://www.feroxsurf.com/

Vi brukar hyra på budget, det finns special erbjudande i typ turist magasin, fråga om det bästa priset och har du tid så gå runt. Ska du boka hemifrån så gör det online, aircondition är ett måste ha.

Jag flyger förvisso från köpenhamn men jag tog mig via london till faro.
    Skit billigt

Lycka till.

Timo

@Moddifier 468494 wrote:

Tjena,
    jag o en polare drar till Sydvästra Portugal / Algarve någon gång runt skiftet aug/september.
    1. Någon som vet något om storleken på vågorna under denna period (har bara surfat på höstsäsongen i portugal), enligt tabeller ska det vara 2-3 feet i snitt vilket känns litet även för en nybörjare/medelsurfare. Man vill inte till portugal o väl där inse att man är tvungen att köra en fet 8 fotare för att få lite våg 🙁
    2. Vart det finns spots man inte får missa?
    3. Tips på vart man kan hyra surfbrädor till bra pris?
    4. Hyra bil vart och vad kostar det?
    5. Billigaste flyget från Arlanda?

Ska du/ni dit får ni gärna hojta så kanske vi kan fixa skjuts eller annat..

Jag har även kastat in samma fråga på surfsverige.se forumet men inte fått någon riktig respons…jag vet att ni paddlar omkring därute med svaren 😉

/Modd

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Sydvästra Portugal / Algarve Aug/sept

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.