Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Sylt
-
Sylt
Publicerad av anonym-anvandare på 5 maj, 2005 vid 13:09Märkte efter att jag satt ett inlägg i konfen att det finns ett skilt forum för resor. Jag undra om Sylt. Tänkte fara dit i sommar. Hur är det med vind, boende och resa. Kommer man dit med bil? Vilken är bästa surfstranden? Lönar det sig över huvudtaget att fara dit mitt i sommarn (juli)? Jag är tcksam för alla tipps!
Alexander
muche svarade 19 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Jag har en gammal surf film från vadå 1992 PWA world tour nått sånt och där kör de i Sylt. På filmen ser du jäkligt nice ut. Eller rättare sagt så nice som Tyskland nu kan se ut. När/var/hur eller framför allt varför kan jag tyvärr inte svara på men om en deltävling på världstouren körts där hade det dugit åt mig iallfall.
Lär dessutom vara nån form av jetset ställe dit de snygga människorna en del säkert med framgångsfrillor åker.
Niclas
-
– jag tror att Sylt i juli är rättså tveksamt. En chansning är det.
– mycket, mycket tyskar på Sylt i juli, helt garanterat
– det finns bättre spots vid den tiden på året
– du kan lika gärna åka till Danmark, tror jag. Eller fortsätta neråt för bättre segling -
Tyskarna börjar väl sin semester i augusti, för att komma över måste du lasta på bilen på tåget! För själv så får du inte köra ut. Näää håll dig kvar i Danmark, och måste du absolut ut på en Ö kan du lika gärna ta den Danska ön RÖMÖ som ligger precis norr om Sylt hela ön är nästan en stor sandstrand det är bara köra och leta efter vinden. Själv så skulle jag kolla av alla fina spot på Jyllands västkust finns hur många som helst.
-
Det finns nog en å annan tysk på Sylt i juli också… (med tanke på hur många det finns i exempelvis Portugal samma månad).
Römö är fint, enklare att ta sig dit oxå!
-
Jag träffade några tyskar som brukade köra i Sylt och frågade dom om det var grymt och så.
Dom svarade att det var helt ok men då dem hade tid åkte hellre upp till Klitmoller/ Vorupor istället. Bättre vind och mindre folk.
Dessutom är väl Sylt lite som tyskarnas riviera, ska vara jäkligt dyrt med boende och sånt.
Åk till Vorupor i Danmark istället. Där finns ju grymma vågor OCH kanonfint plattvatten i fjordarna runt omkring.
Logga in för att svara.