Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Synpunkter Pro-Limit session bag?

• Synpunkter Pro-Limit session bag?

Publicerad av oscar på 7 april, 2005 vid 09:34

Har sett att det sålts ett par sådana i köp/sälj. Hur är dessa jmf mot NPs variant? Har idag själv en NP med dragkedjorna har ärgat sönder då jag missskött den lite grann…

Även synpunkter på andra takräcksbagar som t ex Gaastras tas gärna emot.

Jag behöver packa 4-8 våg/freestyle segel och 3 till 6 master upp till 460.

adde svarade 19 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • feg

Medlem
    7 april, 2005 vid 12:13

Brorsan och jag har varsin mastbag, brorsan har även en segelbag från GUN.
    Dessa kan man sätta ihop till en enhet på takräcket.

Mastbagarna är mycket bra och extremt prisvärda men vi har inte testat segelbagen ännu och inte heller hur det blir när man sätter den på taket eftersom vi alltid lastar i bussen.

/feg

• oscar

Medlem
    10 april, 2005 vid 12:26

No one?

• endy

Medlem
    10 april, 2005 vid 16:54

Tja då, jag har en sådan fast wave edition dvs inga master längre än 430
    Som takräcksbag tror jag Np är svårslagen då masterna ligger under seglen och man slipper ta ner bagen
    Annars är den kanon 3 separata mastfack invändigt med en avskiljare, bra bredd vilket gör att jag fick in 3 master 5 segel och 2 bommar m.m i min wave med aningen plats kvar.

• feg

Medlem
    10 april, 2005 vid 17:20

Även GUN-varianten har masterna under seglen, dock i en separat bag.
    Mastbagen har 6 separata mastfack (ett/mastdel för tre master) och sätts ihop med segelbagen, spännremmarna drar man i själva mastbagen så att spännbanden inte behöver lossas för att ta ur segel och master ur bagarna. Runt själva segelbagen finns spännband för att “tajta till påsen”.

/feg

• gurra1978

Medlem
    10 april, 2005 vid 17:32

Svar till:

jag har en sådan fast wave edition dvs inga master längre än 430

[/ QUOTE ]

Jag köpte också en sån men inte fan får jag in en 430 mast. Det är rätt skumt! Hur jag än vrider och vänder den så går min 430 Challenger inte in. Jag får byta till den större varianten. Jag tycker dock att sessionbagen verkar grym. Det är bra med en allt i ett bag (om man bortser från brädan då) istället för en mastbag, en bombag (den mest meninglösa bagen enligt mitt tycke) och en segelbag.

Jag tror stenhårt på en sessionbag, det var därför jag köpte den.

• jonasp

Medlem
    10 april, 2005 vid 18:52

e sessionbagen lätt att få fast på ett bra sätt. hade en tekknoväska (som np) förut och den funkade ofta bra men hamnade lite på sidan ibland när man kör fort.

• johan

Medlem
    11 april, 2005 vid 03:55

Svar till:

[ Det är bra med en allt i ett bag (om man bortser från brädan då)

[/ QUOTE ]
    Gurra, hur tunn är sessions bagen ? Jag har ju “snart” en Naish Hybrid wave 214,
    Den borde kanske få plats. laugh.gif

Johan

• adde

Medlem
    11 april, 2005 vid 06:55

För hemma bruk kan det nog fungera, dock knappast för resor. Botten är inte så tjock i Sessionbagen. Själv har jag Naishs hybridbag, den har två fack. Ett för brädan och ett för master, segel och bommar. HÅRD vadering kring tailen och upp 40-50 cm längs sidorna. Hade hybriden, 3 master, två bommer och ett segel i den på flyget (30.5 kg). Hemma är det nog bäst är nog att ha brädan, master och bommar i bagen och en vanlig segelbag för seglen.

/adde

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Synpunkter Pro-Limit session bag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.