-
T4: hackig gång
Hej!
Min 02:a har börjat hacka på låga varv i höga växlar (3-5). Inga problem vid tomgång eller i 1:an och 2:an. Är det växellådan som ger sig till känna efter 17000mil??
/j
Log in to reply.
Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › T4: hackig gång
Hej!
Min 02:a har börjat hacka på låga varv i höga växlar (3-5). Inga problem vid tomgång eller i 1:an och 2:an. Är det växellådan som ger sig till känna efter 17000mil??
/j
Växelådan säger min motpart som har koll på detta där…. lättast att åka in till ngn serviceverkstad och spela dum…..låt de åka med……
/mac:santa:
Hade liknande problem som beskrivet. Det fixa sig när tändstift, tändkablar och fördelardosan blev bytt.
Trodde det var växellådan med och hade tankar på att sälja bilen “för jag vill bli av med den fort pris”. Som tur var stoppades jag av kompisen som bytte ovanstående, delarna kostade ca$50.
Fast det var ingen T4 utan en Kia.
Jag vet i tusan om jag skulle säga att en dålig växellåda ger hackig gång. Antingen börjar den att sjunga, bli svårväxlad, “knastra” eller rycka utav bara helvete, och då har du blåst ett drev.
Log in to reply.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
There was a problem reporting this post.
Please confirm you want to block this member.
You will no longer be able to:
Please note: This action will also remove this member from your connections and send a report to the site admin. Please allow a few minutes for this process to complete.
Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › T4: hackig gång
You must be logged in to create new discussions.