Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen T5 Ny surf buss!

  • patrikol

    Medlem
    15 november, 2003 vid 22:51

    Interiör

  • patrikol

    Medlem
    15 november, 2003 vid 22:52

    Exteriört

  • patrikol

    Medlem
    15 november, 2003 vid 22:56

    Vill ha! tongue.gif

    Skenor på golvet för maximal mångsidighet
    I fråga om längd (4,89 m) och bredd (1,91 m) har nya Multivan mått som en konventionell kombibil. Det är – bland annat – totalhöjden på 1,94 m skapar de många extra möjligheterna hos nya Multivan.

    Den grundläggande nyckeln till mångsidigheten heter glidskenor på golvet. Där kan man fästa enkelstolar, soffa med fällbart ryggstöd samt bord på valfria platser. På så sätt får man en lång rad olika kombinationsmöjligheter av åkande och bagage vare sig det gäller att ta sig till golfbanan, åka på semester eller göra en affärsresa. Skjutdörrar på båda sidorna (standard på Highline, tillval på Comfortline) ökar komforten ytterligare och gör nya Multivan oerhört lätt att använda, både som personbil och vid transporter.

    Smidiga, ekonomiska och elastiska motorer
    Fem nya motorer att välja bland innebär att nya Multivan finns i basutföranden för ett stort antal preferenser och transportuppgifter. De båda smidiga och ekonomiska bensinmotorerna ger 85 kW/115 hk och 170 kW/230 hk; de avancerade dieselmotorerna finns i effektlägen från 77 kW/104 hk upp till 128 kW/174 hk.

    En alldeles särskild körglädje – och körekonomi – erbjuder den nyutvecklade och bränslesnåla femcylindriga turobdieselmotorn med högtrycksinsprutning (TDI-PN). Den har en slagvolym på 2,5 liter och utvecklar ett vridmoment mellan 250 och 400 Nm, beroende på motorvarvtal.

    Nya Multivan banar nya vägar i sitt segment genom att sexväxlad växellåda – automatisk eller manuell – är standardutrustning i kombination med samtliga fem- och sexcylindriga motorer

    Nya Multivan uppfyller självklart de högsta säkerhetskraven. Beroende på motormodell bromsas Multivan-modellerna av 16- eller 17-tums skivbromsar. Fyrkanals ABS (låsningsfria bromsar), EDS (elektronisk differentialspärr) och ASR (anti-slirreglering) är standardutrustning. Ytterligare körsäkerhet ger ESP (elektroniskt stabilitetsprogram) som är standard i kombination med V6-motorn och tillval till övriga motorer.

    Samtal på ny, behaglig nivå
    Nya Volkswagen Multivan är både rymlig och bekväm – en långresebil med stora allround-kvaliteter. Upp till sju åkande har gott om plats och hög komfort. Inte minst ljudkomfort, ett område där Volkswagen med Multivan nu introducerar en världsnyhet: Nya Multivan har – som tillval – digital röstförstärkning, DVE (Digital Voice Enhancement).

    Med hjälp av sex mikrofoner i taket och radions högtalare kan de åkande i nya Multivan samtala med normal röstnivå och bli hörda i hela kupéutrymmet. Föraren behöver inte längre vända sig om för att göra sig hörd; han talar framåtvänd och med blicken riktad mot vägen och omgivningen. Passagerarna behöver inte höja rösten för att samtala med föraren och varandra. Alla i Multivan hörs via stereoanläggningens högtalare.

    Fast den allra största förändringen syns inte. Den känns. Besök din närmsta återförsäljare för att se mer av den nya folkabussen – och hur mycket komfort man får för 20 miljarder kronor. Det är den värd.

  • patrikol

    Medlem
    15 november, 2003 vid 22:58

    En till bild!

  • patrikol

    Medlem
    15 november, 2003 vid 22:59

    Och sista

  • Johan!!

    Gäst
    15 november, 2003 vid 23:11

    Fin bil visst, men surfbuss… NÄÄÄÄ

    Surfbuss ska vara en sådan bil som det inte gör något om man får några rispor och hack i av mast, grenar,brädor m.m. Man ska heller inte behöva bry sig om att slänga in en dyblöt våtdräkt.
    En surfbuss ska ha lite “charmiga” rosthål som gör att vattnet rinner ut och torkar upp den fuktiga luften inuti bilen.
    En surfbuss ska tillräckligt markfrigång och absolut inga aliminium fälgar som pajar vid första stenen.
    En surfbuss ska helst också vara lättmeckad, man måste iallafall kunna byta en glödlampa utan att plocka ner halva motorn.

    Men det viktigaste:
    En surfbuss skall vara billig, så att man kan lägga pengarna på viktigare saker…

    Tycker jag wink.gif

  • patrikol

    Medlem
    16 november, 2003 vid 00:18

    Om 5 år är den billig. Men visst är det fint att man kan ha olika åsikter, går alldeles utmärkt att ha våta grejor i multivanen plast matta på golvet, bara att lägga det på golvet. Den fuktiga luften är borta innan du kommit hem Klimat annlägningen sköter det. Värmen när du byter om kommer ifrån ebersprächern. Markfri gången är utmärkt. Har själv skumpat omkring överallt med mina fälgar och dom är inte vackrast men håller gör dom. Byta glödlampa gör man på ett kick. Men billig? allting är relativt för några år sedan tyckte jag att 20000 var billigt idag tycker jag 80000 är billigt för en multivan men tro mig bättre allround bil hittar du inte. Finns egentligen bara en nackdel har du en gång skaffat en så byter du aldrig ner dig igen. cool.gif wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2003 vid 22:18

    Hej
    Att meka i det ännu mindre brevinkastet blir nog ännu svårare än t4.

  • patrikol

    Medlem
    16 november, 2003 vid 23:26

    Tja fast när man fäller ner hela kylaren och fronten så blir det rätt gott om plats ändå, fräck finess. Har inte sett det på någon annan buss. Eller har dom tagit bort den finessen?

  • dannew

    Medlem
    17 november, 2003 vid 11:29

    Visst är den fin! MEN!!! vad kostar den? Ca 300.000 sek? Dvs 25 st 3 veckors resor till Marocko eller 1-4 år på Maui eller ett helt liv i Sydafrika!?? Håller med han som sa att en surfbuss gärna får vara billig (inom rimliga gränser) och sedan kan man lägga pengarna på bränsle för att komma iväg till en surfspot istället, eller ta flyget till varma exotiska breddgrader.

    Vems är bussen på bilderna? Din?

  • patrikol

    Medlem
    17 november, 2003 vid 11:54

    Nej det är nya bilder på den nya Multivanen. Nej jag har en 94 Multivan den kostade cirka 300 000 ny köpte den beg för 80 000 i Tyskland. Nej den nya Multivanen lär nog ligga på närmre 400 000 – 450 000. Vad dom kostar nya är totalt ointressant. Köp en begagnad för mellan 70 000 och 150 000 så har du två bilar i en funkar lika bra som personbil eller surfbuss allt i ett. Istället för att ha flera bilar försäkringar och vägskatter, det är dyrt! Bilen du ser på bilden köper jag i Tyskland om 5 år för uppskattningsvis 150 000:- Ps har samma yttermått som en Volvo 740.

  • getwet

    Medlem
    18 november, 2003 vid 12:17

    Jag tycker den verkar totalt könslös…..men det är min uppfattning. Kanske skulle få ett gediget köpbehov om jag provkörde.
    Förövrigt så var det ett oerhört fult emblem mitt på ratten wink.gif
    Men ni vet väl vid det här laget vad jag föredrar……..
    Nedan visas en buss med historik, feeling, härligt ljud och en oerhörd bensinförbrukning…… crazy.gif Inte nog med det, åldern är högre på den än de flesta som skriver här på konfen……. wink.gif

  • patrikol

    Medlem
    18 november, 2003 vid 13:13

    Tyvärr förmodligen inte äldre än mig wink.gif Min erfarenhet är ett just den sortens bil du gillar går i sönder titt som tätt, wink.gif Men det är kanske just det som du gillar med den? Dom vi har haft genom åren på jobb har tyvärr ståt mer på verkstad än hos oss, men nu utsätts dom ju för extrem påfrestning just av oss. Men visst är det härligt att det finns en bil till alla! wink.gif Emblemet på världens i särklass bästa bil är ju VW och jag ser inget annat mitt i ratten på den bilden än detta väldigt snygga emblem. wink.gif
    Men kan man inte få se lite interiörbilder för dom brukar ju vara väldigt tjusiga på insidan?

  • getwet

    Medlem
    18 november, 2003 vid 20:51

    Harkel…..harkel hmm… Just inredningen i am.vans brukar väl inte vara så mycket att skryta med såvida man inte gillar en viss inredning modell sämre sylta i Bangkoks bakgator med röda lampor och velourtapeter.
    Nu ser ju visserligen inte min buss ut sådan invändigt eftersom jag egentligen inte har en aning om hur en sämre sylta ser i verkligheten wink.gif
    Det du berättar om am.vans känner jag inte alls igen, min erfarenhet är oerhört få dagar på verkstaden. Jag har haft min nu sedan 1983 (det är en 79:a)och dagarna på verkstad är få, tror det räcker med tår och fingrar ihop. Men det förutsätter nog att man valt rätt modell för rätt ändamål……..Största problemet brukar vara elektroniken, och då inte till maskineriet utan till allt lull lull som am. är tokiga på att hänga in. Maskinellt är dom, vad du än säger överlägsna en vw om dom sköts. Nu jämför jag de äldre modellerna. De nya vw bussarna är mycket mycket bättre än de gamla, men amerikanarna har faktiskt utvecklats dom också! Den nya generationen (GM Vortec) smallblock maskiner som numera finns är oerhört bra och pålitliga motorer. Och jag vet med stor övertygelse vad jag väljer på mina långresor till utlandet, och inte blir det en bil med världens fulaste emblem wink.gif
    Om du vill se inredningsbilder från just min så finns det att leta i här på tråden, finns en hel del på olika ställen.
    Ciao bello!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 november, 2003 vid 15:43

    Du får nog byta signatur Patrikocool kanske

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen T5 Ny surf buss!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.