Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › T5 Ny surf buss!
-
Precis, jag trodde det där var nya T5an, men den släpptes ju aldrig.
Nu har jag hamnat i ett dilemma… Vad är egentligen viktigast, att man har pengar kvar och har en billig surfmobil, eller att miljön och möjligheten att surfa sparas och man fixar något alternativt färdalternativ?
Står precis i stadiet att köpa min första surfbuss och mina värderingar krockar med min kärlek till sporten och min ekonomi. Framförallt som surfare, anser jag att vi borde ta mycket mer väl hand om naturen än vad vi gör nu, EXEMPELVIS så tycker jag att om man kör bil så ska man betala det pris det kostar att återställa miljön från de problem man orsakar med sin bilkörning, t ex. genom att köpa en elbil/annat miljövänligt alternativ, eller att de höjde bensinpriset som fan. Men detta går sedan inte särskillt bra ihop med min studentekonomi, och historien slutar antagligen med att jag bryter mot mina värderingar och åker ner till Tyskland och importerar en gammal surfbuss som spyr ut miljögifter. Sen är jag besviken på mig själv, men har iallafall något att åka till havet med… Är det någon annan av alla själsfränder här på forumet som har tankar att bidra med i diskussionen?
Varma hälsningar Erik -
Visst har T5 släppts. Har en på gården utanför just nu. På jobb alltså.
-
Misstänkt nästan det. Den är fräck den! Men det var nog bara en projektbil något spacead invändigt.
Logga in för att svara.