Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ta bort cambers?

• flintorp

Medlem
    1 augusti, 2002 vid 20:03

Hej!
    Jag har plockat bort lattorna på mitt Simmer CS-5 eller vad det nu heter. Att få bort dem var inget problem, de var löstagbara. Hur stor skillnad det blir på riggning och egenskaper kan jag dock inte svara på.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 augusti, 2002 vid 21:27

Hej hej!
    Jag plockade bort både camber och lattor. Sen tog jag bort nerhalet och uthalet och fick en trekantig duk som likande …………..
    Jag tog ur masten och slängde bommen och sen så fixade jag bort öljetterna och trimmade seglet med en sax. Till slut kapade jag brädan och så …………….

• anonym-anvandare

Medlem
    4 augusti, 2002 vid 19:11

riktigt roligt……..;))

• anonym-anvandare

Medlem
    5 augusti, 2002 vid 05:32

Hej,

Some sails (like for instance the North Sail Convertigo Plus from the late 90’s) offer the possibility of removing the camber… It gives of course much less power to the sail, but allows you keeping it longer when you are over-powered.

Best winds

Christophe

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ta bort cambers?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.