Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ta bort fegis spärren…..
-
Din video visar hur mina senaste försök blev, med skillnaden att mina mast “högg i vattnet” istället för att komma med runt till “vattenstart”. Jag lyckas alltså inte hålla seglet ovan vattenytan i rotationen.
Är det hoppa högre som gäller (ditt hopp var ju lågt?) eller är det nåt trick med seglet jag saknar?
/feg
-
Gott martin för ett kanon inlägg…
Med teorin och filmen allt snyggt paketerat…mats
-
Yes! Bra inlägg. Tror det är helt rätt väg att starta med ströst chans att lyckas och minst chans att slå sig. Bara att köpa hjäm nu då!
-
Vilka hjälmar är att rekommendera? Jag är mest rädd för fejset rent instinktivt men inser ju att jag måste skydda skallen oxå… Förresten LASSE-K…jag är också 34 år…och ska f_N fixa framåten…nå’n gång…
Mats -
Jag har testat en anna variant som kändes inte fullt så läskig som vanlig frammåt. Det som får mig att fega ur är tokdraget som skickar en i fullfart med huvet mot vattnet. Brukar ofta vara så fokuserat på att skota hem att jag glömmer brädan och gör ett varv med seglet (inte bra för brädan). Jag har satt rena bakåtlopar som känns mycket lugnare eftersom man inte har sådant drag i seglet och roterar mycket långsammare. Jag försökte mig på en variant av frammåt då jag drog seglet mot mig så att det låg mer paralellt med vinden och snurra mer i sidlet(är väl typ en spinnlop). Kändes inte fullt så läskigt men man behöver hoppa lite högre för att hinna med en lågsamm rotation.
-
Det här verkar ju vara ett vanligt problem att man inte vågar ge sig på den..
Kom över några sköna tankar hur man ska göra….:)
Här en:Svar till:
i find the best preperation is to stay awake for at least 48hrs drink at least 1 bottle of J.D get your mate to punch you in the head a few times hold your breath for as long as possible than walk in front of a speeding train,than you should forget how unnatrual it is to throw yourself at full speed towards your mast and sail .I too am one that searches for this inner peace .keep the faith and be strong
[/ QUOTE ]
hade
mats
Logga in för att svara.