Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ta helg (v42)

• Ta helg (v42)

Publicerad av mbkpeter på 16 oktober, 2006 vid 11:28

För er som inte riktigt vågar tro på kommande helgs prognås, kan jag meddela att jag har fest (inkl matlagning hela dagen) på lördag. På söndag skall jag köra tjejen till Landvetter och sedan direkt på dop. Jag tar på mig hela ansvaret.

jalla svarade 18 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • blandsvamp

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 11:53

Vi tackar ödmjukast.

• svenne

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 12:00

Jag har ingen fest inbokad den här helgen, så det kommer inte att blåsa.
    Förra gången höll min prognos vattentätt, det kan Kelso och Nicke intyga.

• jalla

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 12:11

Nyheder fra Vejrfakta.dk

Kulde-angreb giver blæst

Det angreb fra den polare kulde som allerede nu har indtaget det nordlige Skandinavien ventes at støde alvorligt sammen med lun sensommerluft fra Sydeuropa, og grænsen vil i den kommende uge gå lige hen over Danmark. Prognoserne har de seneste dage haft problemer med at forudsige, om kulden kom ned over Danmark eller om den gled vest om landet i første omgang, således at det lune vejr kunne fortsætte. Det ser nu ud til, at den værste koldluft vil glide ned over Storbritannien – og Danmark vil på grænsen komme til at opleve regnfuldt og blæsende vejr.

Mellem varmen og kulden vil der midt i næste uge antageligt dannes et lavtryk lige nordvest for Den Iberiske Halvø, og det vil under uddybning bevæge sig videre op over Storbritannien og derefter langsomt ind i Nordsøen. På vestsiden sendes kold luft fra Nordskandinavien ned over Island og videre ud i Atlanten, mens lun og fugtig luft fra syd skubbes op over især Danmark, Baltikum og Finland.

Lavtrykkets præcise bane er usikker, og det er da også først frem mod næste weekend at lavtrykket kan skabe ravage i Danmark. Ikke destomindre er det disse lavtryk, der traditionelt giver Danmark dets efterårsstorme. På nuværende tidspunkt ser lavtrykket ud til måske at kunne give storm i Nordsøen. Vi følger naturligvis udviklingen…

Vejrfakta.dk, 15. oktober 2006 kl. 14.10

• adde

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 12:17

windguru updaterade nyss!!!

• bjornen

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 12:21
    mbkpeter wrote:
    För er som inte riktigt vågar tro på kommande helgs prognås, kan jag meddela att jag har fest (inkl matlagning hela dagen) på lördag. På söndag skall jag köra tjejen till Landvetter och sedan direkt på dop. Jag tar på mig hela ansvaret.

Ähh så mycket behövs inte, räcker att någon glömmer en mastfot eller nåt annat viktigt på väg till sin favoritspot 30 mil bort. Tack ändå !

• mbkpeter

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 12:25
    Bjornen wrote:
    mbkpeter wrote:

Ähh så mycket behövs inte, räcker att någon glömmer en mastfot eller nåt annat viktigt på väg till sin favoritspot 30 mil bort. Tack ändå !

Men jag verkligen superunnar er denna helg! Verkligen.

• anders_hoffman

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 13:54

Varsågoda.. jobbar Tisdag-Måndag.. ta för er!

• calle_b

Medlem
    16 oktober, 2006 vid 18:40

Hakar på “självömkanståget”:
    Drar till Kristianstad på “viktigt möte” över helgen, så boka biljetterna till G-land med en gång…

• drakglenn

Medlem
    17 oktober, 2006 vid 07:01
    Anders_hoffman wrote:
    ta för er!

skit!

De ser ut som de drar ner prognosen :frown:

Att missa höststormarna finns inte, frågan är var de håller hus?

//Glenn

• jalla

Medlem
    17 oktober, 2006 vid 11:02

Det gammla tricket!!!

Windguru försenar lågtryckets ankomst för varje uppdatering 🙁
    Vi få la se!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ta helg (v42)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.