Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ta med kiten till Chamonix, lönt ?

• Ta med kiten till Chamonix, lönt ?

Publicerad av teda på 23 februari, 2005 vid 20:27

Någon som vet om folk kör kite i Chamonix? Isåfall var kör man bäst, inte så sugen på att köpa liftkort för hela tiden ..
    tänkte eventuellt dra ner några veckor…

tuben svarade 20 år sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • metallifredd

Medlem
    23 februari, 2005 vid 20:58

Ha ha been there done that:)
    inget bra för kite i cham. så häri efterhand så kunde man nog fått kört lite speciellt om man tar Grek-liften på GrandMontetoch går en bit. sen så försökte jag även få ur dom rackarns fransoserna vart man kunde kita o dom nämnde nåt ställe utanför cham som man kunde kita men ja hitta aldrig dit. kanske har blivit mer poppis nu än då. 2002.
    lycka till

• muche

Medlem
    23 februari, 2005 vid 21:31

Inte bra.
    och varför ta med kite till chamonix. Det är ju som att ta med bröd till bagaren.

• samhansson

Medlem
    23 februari, 2005 vid 21:34

tror inte heller det är lönt, men om ja skulle dit igen så hade ja tatt me den endå

• teda

Medlem
    23 februari, 2005 vid 22:11

he he .. varför ta med ..
    tänkte åka ner o softa några veckor men tänkte inte köpa liftkort för hela tiden .. så då vore de najs att köra lite kite emellanåt ..
    tackar för svaren, då får den ligga kvar på hyllan ett tag till …

• nic

Medlem
    24 februari, 2005 vid 09:14

Cham är inte så bra vad jag vet. Vinden kommer liksom inte åt riktigt. Jag har sett bilder på någon som åkte på Valle Blanche men det lät inte som om han rekommenderade stället. Däremot ligger ju inte Semnoz långt därifrån. Väl där kan du nog få riktningen till ett annat ställe som ligger på en högplatå nord-nord-ost om Annecysjön där man även kör enligt uppgift. Bra om man har tillgång till bil iaf.

nic

• tuben

Medlem
    24 februari, 2005 vid 11:30

Le tour funkar. Jag känner en dank kille som kör en del där nere. Skicka ett meddelande så får du adressen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ta med kiten till Chamonix, lönt ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.