Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ta med skiten på flyget

  • Ta med skiten på flyget

    Publicerad av klubben på 5 augusti, 2009 vid 20:32

    Hallå alla goa gubbs o girls!

    Flyger till portugal i slutet av augusti för att va där o plugga ett halvår till ett år, då ska ju självklart kitegrejorna me! har hört talas om de berömda “knätricket” för att lura vågen så att grejorna väger lite mindre men inte helt hajat hur man gör, kan nån ge mig en crash-course? 😀 vet också att de blir billigare om man kan få de incheckat som golfprylar istället, de e ingen som har en lämplig väska att sälja till detta ändamål? Hur gör man bäst helt enkelt?
    De e förresten ingen som e där nere under hösten som kommer?

    Aloha på er!

    sourra svarade 15 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • gh0st

    Medlem
    5 augusti, 2009 vid 20:48

    Mystic har nice kitegolfbagar. Jag packar mina 22kg kiteutrustning m.m. i golfbagen, sen packar jag min carry on-väska med kläder, brukar hamna på runt 13kg, sen tar man på sig så mycket man kan o har en liten tygväska i fickan. När du gått på planet tar du av dig dina extrakläder och lägger dom i tygväskan så har man fått 2 handbagage väskor.

  • eddie

    Medlem
    6 augusti, 2009 vid 09:10

    Ska du stanna sa lange sa kan du kanske skicka grejorna som unacccomained goods.
    Eftersom du troligen vill ha med dig lite annat. Kolla med ditt flygbolag…!

  • neven

    Medlem
    6 augusti, 2009 vid 09:51

    Chrille12345 har nog skrivit den bästa baggageguiden 🙂

    [URL=”http://www.Surfzone.se – Visa ett inlägg – Kiteresa till Protugal (Faro/Algarve)”]www.Surfzone.se – Visa ett inlägg – Kiteresa till Protugal (Faro/Algarve)[/URL]

    Jag har för övrigt en 4D golfbag som jag fått med 3 kites, bräda, våtdräkt osv i, om det är intressant. Ett hjul har gått av.

  • gh0st

    Medlem
    6 augusti, 2009 vid 19:43
    Eddie;564479 wrote:
    Ska du stanna sa lange sa kan du kanske skicka grejorna som unacccomained goods.
    Eftersom du troligen vill ha med dig lite annat. Kolla med ditt flygbolag…!

    Ja, det gjorde jag fran Australien, det var inte super dyrt o man kunde packa ner 28kg tror jag det var om jag minns ratt.

  • klubben

    Medlem
    7 augusti, 2009 vid 21:29

    Tck för tipsen gubbar, ja e lätt sugen att kolla på bagen neven, tack för tipset om tråden också, va rätt mastig så de får bli att läsa nån da då ja har lite att göra 🙂 e de nån som har koll apå vindarna runt lissabon under höstarna förresten? behöver man nått större än 9:a crossbow för en 97kg klump på en 139×41 nobile bräda?

  • sourra

    Medlem
    8 augusti, 2009 vid 01:54

    Jag har en 4D med hela hjul och jag bor granne med Neven…

  • debkausf

    Medlem
    8 augusti, 2009 vid 08:10
    sourra;564876 wrote:
    Jag har en 4D med hela hjul och jag bor granne med Neven…

    Och har sömnproblem……

  • sourra

    Medlem
    8 augusti, 2009 vid 11:27

    Sömnproblem? Nej fan, jag har sovit bort hela dagen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ta med skiten på flyget

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.