Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Tablas -04 några prototyper + Brazil bilder!
-
Tablas -04 några prototyper + Brazil bilder!
anonym-anvandare svarade 21 år, 4 månader sedan 13 Medlemmar · 40 Svar
-
hur mycket blir det med allt på?
117+pads+stroppar+ 4 fenor=
-
Min 117 väger 1,7 kg utan och ca 2,3 kg med grejorna på.
/Chrille
-
Hej Christian!
Grymt fina brädor du gör. Skulle vilja köpa en av dig direkt men det får vänta tills efter jul, nu rullar pengarna på duktigt ändå
Jag har bara lite funderingar, jag är 185cm lång och väger runt 88-90 kg vilken längd skulle passa mig.
Jag har åkt omkring på en 161:a i några år nu och känner för en kortare variant.
Du säger att 125:an är lättast att åka på men gäller det även för mig med min vikt och längd eller ska jag ge mig på 130 brädan? Hur stor skillnad är det?Har du någon bild på en bräda som är klar med stroppar, fenor och grepp?
Jag har testat runt en del brädor och har märkt att vissa stroppar/bindningar har varit lite tighta, speciellt om man vill köra med skor (för oss som bara kör i sverige)
Vad är det för stroppar du använder, får man in mina 45:or?Fred.
-
Läs första inlägget i tråden så kan du passa på att kolla in brädorna också där finns en bild på dom.
-
Fan va kul chrille.. detta ser ut som om det kommer att bli lite fler som åker på dina brädor… man blir juh helt klart sugen…
Bra priser oxå.. -
Hej!
När jag sa att 125:an var mest lättkörd så jämförde jag bara de mindre modellerna, dvs 125 och neråt. 130 är minst lika lättkörd som 125:an. Den passar bra till tyngre åkare eftersom den är lite bredare och har bättre bärighet än de mindre modellerna.Jämfört med din 161:a kommer du nog uppfatta 130:an som mycket livligare och lättare på vattnet. Det märks framförallt när du hoppar eftersom brädan inte kämpar emot lika mycket när du ska lyfta från ytan och snurra och sånt. Kantgreppet kommer också att vara bättre, eftersom totala kantlängden är kortare och därför går att pressa ner hårdare i vattnet. Du planar troligen tidigare än innan eftersom bottenkurvan förmodligen är planare än på din gamla bräda, och bredden på 130:an ger den en stor planingsyta.
Stropparna är ställbara med kardborrjustering och du får garanterat plats med ett par 45:or och skor!
Åker till Venezuela den 2:a januari och kommer hem i slutet av mars. Hinner bygga en bräda innan jag åker om du vill ha den nu, men då får du bestämma dig fort!
/Chrille
Här är en bild på bräda, stroppar, pads, fenor och handtag.
-
tjena,
hur mycket rocker är det på brädorna?
o hur mycket flex är det? mjuka/hårda?mvh
E
-
Rockern ligger mellan 30-40 mm beroende på modell. 117 har 32mm, 125:an har 35mm, 130 har 39mm.
Flexet anpassas efter åkaren, mjukare flex till lättare åkare och styvare till tyngre. Allmänt är de något styvare än produktionsbrädor. Flexet är också olika i olika delar av brädan. De är styvare i mitten och flexigare i ändarna.
-
Ser kanoon ut! Tråkigt att du ska åka till venezuela, varför då?
Jag väntar med spänning på att du kommer T-bax till Sverige i vår och bygger en liten läckerbit till mig, lagom så att ”drickat” är surfbart igen. Det är ingen större idé att du sätter igång med bygget än, vi vanliga ska ju dricka glögg och skrapa frost ett gäng månader till innan livet kommer T-bax.
Men som sagt!.. jag ser fram emot en ny bräda till våren.fred.
Logga in för att svara.