Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing TABOU finns att klämma på i Klagshamn i helgen!

• TABOU finns att klämma på i Klagshamn i helgen!

Publicerad av s på 6 augusti, 2004 vid 13:14

Japp!

Jag får med mig två sprillans nya Taboubrädor i helgen till Klagshamn. Jag tar med Freestyle och en Curve (vågbräda). Tyvärr så var Pocketwave restade och kommer om cirka två veckor.

Jag ska (om vinden tillåter) testa dessa gobitar så det är bara att fånga mig om ni vill kolla in dem närmare. Det finns dock risk att jag är på vattnet….

För övrigt kan jag nämna att jag precis fått höra av Anders på Surfcompaniet att de kommer sälja Tabou med mycket små marginaler! Billigt alltså!
    Med reservation för att jag hört fel:
    Curve och Pocket kommer kosta 9.999kr
    Freestyle 10.499kr
    Freeridebrädorna 8.999kr
    Och då är ju detta fullcarbon med dubbel sandwish och träförstärkningar och allt vad det nu är. Även ett nytt patenterat fotstroppssystem är med.

Vi ses i Klagshamn.

/Staffan

s svarade 20 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • s

Medlem
    6 augusti, 2004 vid 13:20

Här finns lite bilder på de grafiskt snygga brädorna:
    http://www.freestyler.it/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=152

Freestyle är den med stjärnor på.
    Curve (wave) är den med kurviga tjejen på.
    Pocket (compact wave) är den som det står 85 på.
    Rocket (slalom/freeride) är den som står 59 på.

Håll tillgodo!

/Staffan

• kungdenknege

Medlem
    6 augusti, 2004 vid 13:56

Curven var ju bara så grymt snygg… Alltid varit svag för olivgrönt =)

Förjävligt att man sitter här bara för att man inte kan ta sig ner till Klagshamn =/

• mag

Medlem
    6 augusti, 2004 vid 14:06

Coolare design får man leta efter, helt vilda är dom! Och Tabou har alltid fått värstingresultat i tester av sina brädor, framförallt våg o freestyle. Tur att man inte ska byta en gång till i år för då hade man fått spara nu. Hoppas dom funkar bra och att ni får vind i Skåne.
    /Magnus

• anonym-anvandare

Medlem
    6 augusti, 2004 vid 15:58

mer info, mått etc!
    http://www.directwind.com/forum/viewtopic.php?t=9905
    står där att freestylen är i enkelsandwich?

• adde

Medlem
    6 augusti, 2004 vid 17:45

Gott Staffan!

Själv dyker jag upp med lite Naish-segel i takboxen laugh.gif

/adde

• c_c

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 07:09

Bild från Klagshamn i helgen: Tabou Freestyle – Staffan – Tabou Curve

• s

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 08:55

Haha!!! Du är snabb på att lägga ut bilder CC!

Ytterligare en “Surfers get lucky” bild! Kolla T-shirtens tryck här: http://www.freedom.se/lucky/bild2.htm

Tyvärr blåste det för lite för att jag skulle kunna testa Tabou freestyle men det fanns andra lite lättare seglare som var ute med den. Den är nämligen ganska liten för sina 100 liter så jag ser fram emot en dag med fulldrag i 5.6 – då skall det testas.
    Designen är väldigt fin. Inte bara grafiskt. Jag återkommer med ett testutlåtande inom kort, förhoppningsvis redan på torsdag och fredag då det ska blåsa i Klagshamn igen, men det skall var molnigt så vi vet inte om vi får brisförstärkning.

/Staffan

• oscar

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 09:21

Trist att ett så spännande märke väljer att bara släppa sin freestyle i en storlek. Skulle gärna se en 110 liters version!

• adde

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 09:27

Matt har ju alltid predikat GO BIG! Även om han inte satsar på freestyle så borde de kanske göra en stor (iaf större) freestyle. Nu vet jag inte om han egentligen haft så mkt att göra med Tabous 2005:or över huvudtaget (hans och gaastras sammarbete med tabou är ju relativt nytt).

/adde

• s

Medlem
    9 augusti, 2004 vid 09:31

Jag tror inte att Matt har haft något med årets Tabou freestyel att göra. Så till nästa år kanske vi får se en stor freestyle! Hoppas på det.
    Ironiskt nog hade de en jättefreestyle förra året, jag har för mig att den var 72cm bred. Det var den enda de hade… Och i år går de åt andra hållet. Deras teamseglare måste vara lite virriga…

/Staffan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing TABOU finns att klämma på i Klagshamn i helgen!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.