Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tabou i sverige?

• oscar

Medlem
    3 september, 2008 vid 08:29

Kolla surfkeppler.de och looping.de (inte Sverige jag vet….) men SP lär nog inte lägga så mkt krut på att Tabou och Gaastra då de redan har stora märken som de promotar.

• kapten-k

Medlem
    3 september, 2008 vid 08:32

Surfkeppler har en del 2009or i lager, looping.de svarar inte på mail

• tobhed

Medlem
    3 september, 2008 vid 09:11

Inför 2009 finns det ingen svensk importör som tar i gaastra eller Tabou till sverige, tydligen för struliga att ha att göra med. Vill man ha desssa märken så är det utlandet som gäller

• dr-masse

Medlem
    3 september, 2008 vid 09:24

Vad jag vet så kommer Skidsport att ta in Gaastra 2009. Finns redan en del där. Sedan är det en annan fråga när de börjar ta in lite större mängder, kanske först till våren, och om det blir några Vapor.

• jester

Medlem
    3 september, 2008 vid 09:24

Läste nånstans att Tabou gjort sina slalombrädor mer ”slalom-aktiga”, mao offrat lite på toppen o lagt mer på acceleration. Är nog en ganska naturlig utveckling då eliten måste köra standardbrädor på tävlingarna. Även Fanatic har ju gjort sina brädor aningens bredare och med mer volym. ”Mitt” märke har ju mer volym, men har smalnat av brädorna lite. Men iofs så var dom rejält breda innan…

Låter som en trend, eller?

• oscar

Medlem
    3 september, 2008 vid 09:26

Har läst lite på boards forum att de verkar vara riktigt struliga…

• kapten-k

Medlem
    3 september, 2008 vid 09:30

http://www.windsurfing-test.de/index.php?loc=details&bid=299
    Brädorna ser väldigt trevliga ut i alla fall!

• jester

Medlem
    3 september, 2008 vid 11:12

Jag säger som jag brukar… Finns inga dåliga brädor idag. Har man hittat ett märke man gillar så är det ju bara o fortsätta. Dock blir det ju lite problem i detta fallet om man vill köpa i Svedala..

• culing

Medlem
    3 september, 2008 vid 11:28

@Kapten K 496352 wrote:

Vem säljer tabou i sverige? Försöker få tag i fler mantor, sp har inte fler.

Det är Skidsport Bromma som är agenter för Tabou/Gaastra i Sverige.
    Vi har ganska många brädmärken i butiken och Fanatic är nog det märket som är störst av dem på just slalom och speed, så vi prioriterar dem.
    Vi har såld några Tabou Manta i år, Manta 54,64 och 79.
    Vi tar hem på beställning.

Pär Cullin

• rasmus_w

Medlem
    3 september, 2008 vid 11:57

Har inte Fanatic gjort brädorna smalare och tjockare? Det är i alla fall vad de påstår själva. Lite återgång till 90-talsbrädorna om man överdriver en bit…

• jester

Medlem
    3 september, 2008 vid 12:29

Nej, Rasmus. Kolla på länken om nya Fanatic 2009 på annat ställe. Falcon 90 har ersatts av en 95:a, och blivit 61 cm bred. Samma historia med 104 som blivit 110..

• tobhed

Medlem
    3 september, 2008 vid 13:16
    Jester;496433 wrote:
    Nej, Rasmus. Kolla på länken om nya Fanatic 2009 på annat ställe. Falcon 90 har ersatts av en 95:a, och blivit 61 cm bred. Samma historia med 104 som blivit 110..

Just Falcon 95 har inte blivit bredare, denna storlek har varit runt 60-61cm bred de senaste åren. Dock har jag för mig att Falcon brädorna har blivit bredare i häcken varje år, så även inför 2009. Exocet har ”alltid” haft relativt breda brädor som har varit ganska smala i häcken. Starboard (isonic) har väl egentligen inte varit bredare än andra brädmärken, men har fått kritik de senate åren för att de är breda i baken, till 2009 så har de behällt bredden, fast flyttat bredaste punkten längre bakt samt smalnat av dem i aktern (liknande 2007 års mått).

Generellt inför 2009 så tror jag annars att vi kommer se en justering av priset på brädorna som dessvärre kommer vara (betydligt) högre än vad det har varit 2008. F2 låg väl redan ganska högt i år och jag tror att vi kommer att få se fler märken som kommer att ligga runt 15.000 Kr för en bräda.

• rasmus_w

Medlem
    3 september, 2008 vid 14:54

@tobhed 496445 wrote:

Generellt inför 2009 så tror jag annars att vi kommer se en justering av priset på brädorna som dessvärre kommer vara (betydligt) högre än vad det har varit 2008. F2 låg väl redan ganska högt i år och jag tror att vi kommer att få se fler märken som kommer att ligga runt 15.000 Kr för en bräda.

I viss mån tror jag det där motverkas av den starka kronan. Det är värre för många andra länder som sett sin valuta falla en del senaste året. Å andra sidan finns det en hel del tecken på att kronan är övervärderad så risken finns ju för ett rejält kronfall och då åker ju priserna upp…

• Knatte

Gäst
    3 september, 2008 vid 16:09

@Rasmus_W 496457 wrote:

I viss mån tror jag det där motverkas av den starka kronan. Det är värre för många andra länder som sett sin valuta falla en del senaste året. Å andra sidan finns det en hel del tecken på att kronan är övervärderad så risken finns ju för ett rejält kronfall och då åker ju priserna upp…

Har vi en stark krona??? Den har ju tappat i värde till alla valutor utan möjligtvis dollar väl?? jag kan ha fel, men det känns inte som den är speciellt stark jämnfört hur den var för i en jämnförelse mot Euron:laugh:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tabou i sverige?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.