• manno

Medlem
    18 oktober, 2006 vid 18:25

Funkar en liten stund! obs Börje i bakgrunden

• bjornen

Medlem
    18 oktober, 2006 vid 18:38
    manno wrote:
    Funkar en liten stund! obs Börje i bakgrunden

Där har vi ännu en härligt kall bild .:D

• kinetic

Medlem
    18 oktober, 2006 vid 18:47

Inte i snöfall men väl vadat ut genom “is-kross” till helt öppet vatten, dagen innan nyårsafton för måååånga år sedan när man fortfarande var ung:-), var solsken den dagen o runt 5-6 plusgrader, seglade ca en halvtimme i en vanlig “semi dry” dräkt…

• drakglenn

Medlem
    18 oktober, 2006 vid 19:51
    Bjornen wrote:
    Är det någon som på fullaste allvar har vindsurfat i snöfall, kanske någon som har lite bilder ? Borde finnas någon “dåre” här på konfen…

Ähum, dåre man tackar….

Surfpolaren drog det till sin spets, han blev så besvärad av snön att han vid ett tillfälle seglade med skidglasögon:wink: , finns foto från tillfället har jag för mig…

Film när vi seglar bland isflak finns massor, när jag tänker på det var man nog tuffare/korkad förr…

Gränsen nu mer ligger runt 10 grader i vattnet, november-december borde inte vara några problem med den varma hösten, som vanligt är det mörkret som är vår fiende, inte kylan…..

//Glenn

• mr_johan

Medlem
    18 oktober, 2006 vid 19:58
    Anders_hoffman wrote:
    mr_johan wrote:
    nästa onsdag börjar det, kanske..

Hahaha, du får min utrustning om den prognosen står sig;)

Perfekt, ingår prylarna på köp och sälj då? Den lingen med mauisails är perfekt för mig, skulle visserligen kanske varit 6,2 istället för 6,4 😉

• kris

Medlem
    18 oktober, 2006 vid 20:15
    Ian wrote:
    Bjornen wrote:
    Är det någon som på fullaste allvar har vindsurfat i snöfall, kanske någon som har lite bilder ? Borde finnas någon “dåre” här på konfen…

ja .

Knoll & Tott kom inte längre än till riggdäcket (det var väl Niklas mamma som satte stopp för riktigt dopp, 5 jan -03, annars hade han definitivt hoppat i). Redigerade bort dig Ian, du hade en förfärlig brandgul varseljacka med harlekinmössa.. Tacka mig! 😀

• alex_

Medlem
    18 oktober, 2006 vid 20:56

NAJS! hade ni tänkt surfa med skidglasögonen på? 😀

• donpedro

Medlem
    18 oktober, 2006 vid 21:15

De e låångt kvar på sessången de ska ner under 5 minus för att jag ska backa ur. bifogar några bilder från vintern 04.

• nlc

Medlem
    19 oktober, 2006 vid 06:27

Får man vara så dum att man frågar vad den understa bilden visar ? Nej nu såg jag, det var ju brädan täckt av ett tunt lager is … grymme :cool2:

Leder dock till nästa fråga: kör du med broddar på för att slippa halka på däcket ??

• bjornen

Medlem
    19 oktober, 2006 vid 06:28
    NLC wrote:
    Får man vara så dum att man frågar vad den understa bilden visar ? Nej nu såg jag, det var ju brädan täckt av ett tunt lager is … grymme :cool2:

Leder dock till nästa fråga: kör du med broddar på för att slippa halka på däcket ??

Eller isskrapan från bilen för seglet…

• Oregistrerad

Gäst
    19 oktober, 2006 vid 08:20
    mr_johan wrote:
    nästa onsdag börjar det, kanske..

HAHA om jag får skratta lite.. att ens utfärda vindprognoser en vecka framåt är ett skämt. Sen så blir det bäck mörkt så fort man kommit hem från jobbet.. Ni som surfar på vintern, bangar ni jobbet de dager det blåser eller ??

• rasmus_w

Medlem
    22 oktober, 2006 vid 20:26

Nej vi surfar i mörkret.

Skojar inte, jag har en bunt härliga vinterkvällsseglingar bakom mig, visserligen i rätt beskedliga förhållanden med stora cambersegel och tillräckligt drag för att ha bra fart men inte på långa vägar speedseglar-FULLT drag.

Surf i snöfall vill jag prova, men det har än så länge aldrig blivit av.

• ian

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 13:13

undertecknad och Mr. Nikke

• ola_p

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 13:15

Var det den gången du fick blodiga ben av isen?

• ian

Medlem
    23 oktober, 2006 vid 13:20
    Ola_P wrote:
    Var det den gången du fick blodiga ben av isen?

hehe, aa. isen var ju för tjock att segla igenom så vi fick bryta den med hängselekrokar o armbågar.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.