Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Tack för fenorna Gadget!
-
MarH;578690 wrote:Jag har för mig att någon lovade bort ett set fenor för någon månad sedan i JP 🙂 Har du några kvar Gadget?
Hmmm… Jag har gett bort ca: 40 st nu så det börjar bli tomt men jag ska kolla.
Kommer tillverka fler men det blir isåfall fenor jag kommer sälja… -
Jaaaa idag kom mina också:-)!
Stort mega-tack “G”. Ser perfa ut i shape och stl, men lite ojämna på utsidan just där skruvhålen går in… Säkert inget man kommer märka på vattnet iofs.
Imorgon fm och ev söndag (om inte vågsurf då) ska dom hårdtestas i sitt rätta element, d v s på min A-board X-series och med Ronix One bootsen.
Hörs om utlåtande mm…
Cheers! -
above_the_law;578724 wrote:…men lite ojämna på utsidan just där skruvhålen går in…
Ja, jag vet… :blush:
Har inte lagt tid på att slipa bort skavanker.
Om du inte menar radien förstås som är avsiktlig för att passa en bräda som har lite mer rocker… -
HugeO;578768 wrote:passar dom där fenorna på en LF vågbräda eller
vet ej…
de är 1 tum höga så det kanske inte passar en vågbräda pga det… -
Kjello
Gäst26 september, 2009 vid 14:42Jag får säkert tacka snart, men jag vet inte om jag fått mina 2 fenor eftersom jag fortfarande är på landet.
Åker till stan om en vecka, drygt kanske, för att packa ihop och fixa för 6 mån, i indien.
bor på Ideal beach
hör av mej, blir säkert perfect toeside fins, för min Nobile Shinn 132 -09. -
Gadget;578765 wrote:Ja, jag vet… :blush:
Har inte lagt tid på att slipa bort skavanker.
Om du inte menar radien förstås som är avsiktlig för att passa en bräda som har lite mer rocker…Nu har jag testat dom i min hemma vik och DOM ÄR SUUUUUPERSKÖNA på min bräda (med mycket rocker)!!!
Behövs verkligen inte större fenor på den brädan märker jag nu. Fastnar inte när man ska köra “to blinde”. Dessutom kändes det som om dom ger mycket mindre motstånd i vattnet, d v s rent generellt mindre onödigt “drag”. Ska testa lite 3:or nästa session också. Fick avsluta lite tidigare än jag tänkte pga en fet krasch… Formligen flög ur mina boots efter en F16 och skar upp ovansidan på handen ordentligt. Trodde inte det var möjligt att komma ur dom bootsen utan att lösa upp snörena, men det var det;-)…Tack som fan helt enklet manen:grin:!
-
above_the_law;578843 wrote:Nu har jag testat dom i min hemma vik och DOM ÄR SUUUUUPERSKÖNA på min bräda (med mycket rocker)!!!
Behövs verkligen inte större fenor på den brädan märker jag nu. Fastnar inte när man ska köra blinde. Dessutom kändes det som om dom ger mycket mindr motstånd i vattnet, d v s rent generellt mindre onödigt “drag”.
Tack som fan helt enklet manen:grin:!Kul att de funkade bra. Än så länge har det bara varit positiv feedback vilket är jättekul… 🙂
-
above_the_law;578843 wrote:Nu har jag testat dom i min hemma vik och DOM ÄR SUUUUUPERSKÖNA på min bräda (med mycket rocker)!!!
Behövs verkligen inte större fenor på den brädan märker jag nu. Fastnar inte när man ska köra “to blinde”. Dessutom kändes det som om dom ger mycket mindre motstånd i vattnet, d v s rent generellt mindre onödigt “drag”. Ska testa lite 3:or nästa session också. Fick avsluta lite tidigare än jag tänkte pga en fet krasch… Formligen flög ur mina boots efter en F16 och skar upp ovansidan på handen ordentligt. Trodde inte det var möjligt att komma ur dom bootsen utan att lösa upp snörena, men det var det;-)…Tack som fan helt enklet manen:grin:!
Kul att de funkade bra. Än så länge har det bara varit positiv feedback vilket är jättekul… 🙂
Hoppas det inte var alltför illa med tassen… :frown: -
Nu har jag tillslut fått testa dem!
Finnishen tycker jag e grym, nice rund shape, lite storlek, ungefär som ett par molded in
Har bara kört en kort session men tyckte det gick att hålla kant men ändå slajda när man ville det. Inte kört på några stenar än så får återkomma med hållbarheten…
En bild, fler från helgen på http://www.surfbussen.nuDe passar perfa på min steeze men skulle behöva tunnare skruv för att passa på cab och lf
Tack
Nils -
Jag vill också ha!!
Går det att ordna?
host host host jag sålde ju dina kites… 🙂 🙂
-
yeah good luck paul, he has been in here talking about getting me some for ages… just talk talk talk form old gadgetey gadget…. 😛
-
SkånePaul;580822 wrote:Jag vill också ha!!
Går det att ordna?
host host host jag sålde ju dina kites… 🙂 🙂
Jag ska prova ett annat material snart, dem kan du få testa…
-
skotten;580878 wrote:yeah good luck paul, he has been in here talking about getting me some for ages… just talk talk talk form old gadgetey gadget…. 😛
you´ll probably use my fins as much as you went to Germany… 😀
-
Har också testat fenorna (kort session o lite vind) men det gick ändå bra att hålla höjd och dom var riktigt sköna. Får återkomma när jag testat ordentligt
Logga in för att svara.