Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Tack för fenorna Gadget!
-
Gadget;581001 wrote:you´ll probably use my fins as much as you went to Germany… 😀
eeeeeyy.. you dont just blow off dinner with anki and suzimai for nothing… I had to work man, you know this… tell you what.. come up to varberg and I make it up to you man.
-
Larssa;581068 wrote:Har också testat fenorna (kort session o lite vind) men det gick ändå bra att hålla höjd och dom var riktigt sköna. Får återkomma när jag testat ordentligt
Mark Shinn hävdar att fenor inte behövs för höjdtagning(han hade gjort nått test, kommer inte ihåg var jag läste det), jag är benägen att hålla med, provade att köra lite utan fenor i förra veckan och för just höjdtagning spelade det mindre roll.
Vad anser ni?
-
SkånePaul;581139 wrote:Mark Shinn hävdar att fenor inte behövs för höjdtagning(han hade gjort nått test, kommer inte ihåg var jag läste det), jag är benägen att hålla med, provade att köra lite utan fenor i förra veckan och för just höjdtagning spelade det mindre roll.
Vad anser ni?
Det var i Kiteworld för nått nummer sen.
-
Kjello
Gäst5 oktober, 2009 vid 22:13glad för fenorna, tänkt som toeside, tänker även pröva dom som heelside only,
snyggt dom funkar bakvända med, spetsen hamnar då några mm innan tippen måste pröva.
har våtslipat till perfect finish. allt rätt för min Shinn, kortar skruvarna några mm bara, -
visst funkar det att köra helt utan men det blir lite väl slirigt.
Den längden som är på de fenor jag gjort är en bra kompromiss där man har fullt tillräckligt om man ex. ska kanta och poppa men där de också är tillräckligt små för att man i princip ska kunna åka på tvären eller bara slippa att det hugger om man landar lite snett…
Mycket positiv respons vilket är jättekul. -
ja e helnöjd. har slutat att hoppa helt, nu är det jibbing som gäller.
jag ger fenorna 3 + och inga –
+ Man fastnar inte stenhårt i botten när man tar på sej bootsen.
+ Brädan tar inte alls lika stor plats i duschen.
+ Man kan åka på mycket grundare vatten. -
Gadget;581429 wrote:visst funkar det att köra helt utan men det blir lite väl slirigt.
Den längden som är på de fenor jag gjort är en bra kompromiss där man har fullt tillräckligt om man ex. ska kanta och poppa men där de också är tillräckligt små för att man i princip ska kunna åka på tvären eller bara slippa att det hugger om man landar lite snett…
Mycket positiv respons vilket är jättekul.Precis, slirigt blir det. Jag tänkte bara på höjdtagning.
-
Lelleee;581492 wrote:ja e helnöjd. har slutat att hoppa helt, nu är det jibbing som gäller.
jag ger fenorna 3 + och inga –
+ Man fastnar inte stenhårt i botten när man tar på sej bootsen.
+ Brädan tar inte alls lika stor plats i duschen.
+ Man kan åka på mycket grundare vatten.and you can ride kickers and rails…? : )
-
Gadget;581000 wrote:Jag ska prova ett annat material snart, dem kan du få testa…
Tack, det ser jag mycket fram emot!!
-
Kjello
Gäst7 oktober, 2009 vid 20:56Måste bara visa exempel mina 2 Gadget fenor monterade på 2 sätt vid ena tippen, vad är fel (inget)
Så ultimat form så om man har 4 fenor så är det så dom ska sitta.
V, är heelside.
Så när jag prövar med endast Gadget så sitter dom nog bäst så på heelside only.
Annars har jag dom som tänkt på toeside, och Nobile fenorna på heelside.
Tycker jag. -
Kjello;582015 wrote:Måste bara visa exempel mina 2 Gadget fenor monterade på 2 sätt vid ena tippen, vad är fel (inget)
Så ultimat form så om man har 4 fenor så är det så dom ska sitta.
V, är heelside.
Så när jag prövar med endast Gadget så sitter dom nog bäst så på heelside only.
Annars har jag dom som tänkt på toeside, och Nobile fenorna på heelside.
Tycker jag.Jag har alltid kört med den spetsiga delen mot mitten på brädan…
Kanske spelar det ingen roll men jag tycker det ser bättre ut… 😀 -
Kjello
Gäst8 oktober, 2009 vid 07:36Gadget;582030 wrote:Jag har alltid kört med den spetsiga delen mot mitten på brädan…
Kanske spelar det ingen roll men jag tycker det ser bättre ut… 😀tänkte bara det är något kul att pröva, om det passar så bra som på min Shinn.
Då blir brädan ännu mer assymetrisk, fenskruvhålen sitter liksidigt
gissar fenan greppar bättre med runda delen mot mitten, men mer sjögräs fastnar.
och kanske vattentrycket mellan fenorna blir mindre med assymetrin.
Logga in för att svara.