Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Tack Klagshamn!!!
-
Tack Klagshamn!!!
Publicerad av hankloose på 8 maj, 2006 vid 07:47Vi bara rikta ett stooort tack till Janne å alla i Klagshamns surfklubb för det kungliga mottagandet vi gbg:are fick av er!! En fantastisk helg med skönt tjöt campingliv och grymme surfing samt tillgång till alla klubbens faciliteter såsom rinnande vatten tak över huvudet kylsåp etc. Än en gång tusen tack!!
Henke
janne svarade 18 år, 6 månader sedan 15 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
En mycket trevlig helg!
Räknade till 8 bilar från götet… och några ståkkholmare såklart!
Trotts två fenor som måste fixas, ömmande muskler och 100 misslyckade spockar så är jag fan MER surfsugen nu än innan!!
/adde
-
Oregistrerad
Gäst8 maj, 2006 vid 13:41Yep… STORT TACK TILL SURF CLUB KLAGSHAMN!!!
Gwc kommer tillbaka näst nästa helg!
-
Yep… STORT TACK TILL SURF CLUB KLAGSHAMN!!!
Gwc kommer tillbaka näst nästa helg!
-
Jag vill också passa på att tacka Surf Club Klagshamn för ett mycket trevligt mottagande. Ni hade verkligen en fin klubbstuga med underbar parkering nära vattnet och sist men inte minst en grym sjöbris med sjukt bra plattvatten. Det blev en lång roadtrip för vår del (140 mil) men det var verkligen värt varenda mil. Tre dagar segling (5,7 – 4,7 – 5,2) i sol och värme. För att summera resan så citerar jag Filip:
“det enda dåliga var att vi tog med oss våtdräktshuvor istället för solskyddsfaktor” :cool2:
Det kommer en liten rulle snart men tills dess kan ni få se två bilder, brisen kommer och skön segling på plattvatten.
-
gurra1978 wrote:Det blev en lång roadtrip för vår del (140 mil) men det var verkligen värt varenda mil. Tre dagar segling (5,7 – 4,7 – 5,2) i sol och värme.
Skämtar ni eller…
-
Steffo wrote:gurra1978 wrote:Det blev en lång roadtrip för vår del (140 mil) men det var verkligen värt varenda mil. Tre dagar segling (5,7 – 4,7 – 5,2) i sol och värme.
Skämtar ni eller…
Skämtar :confused2:
Skåne är tamefan Sveriges surfmecka. Jag har aldrig blivit besviken på detta ställe eller kört bom för den delen heller. Lämnade ett stiltje Stockholm och anlände till ett blåsigt Skåne. När du ser filmen kommer du förstå :cool2: -
Även jag vill säga ett stort tack till klubben (framför allt Janne) och för ert vänliga bemötande. Jag va tyärr inte där i helgen för jag va på PWA tävling där det inte va vind på 9 dgr…hade ju hellre varit i Klagshamn o kört järn me er andra.
Jag drog dit idag istället…va där vid typ 2, sören va de tutade i!! JAg riggade 4,7 och kanske 4,0 hade varit de rätta den första timmen. Jag seglade i alla fall me 4,7an till kl 7 på kvällen me fetetryck…då började sakta lägga sig men jag orkade ändå inte mer, vilken dag!!!Mvh Andreas Olandersson
-
Gött att vinden höll sig Andy! Samma prognos i morgon verkar det som! Du kommer väl?! 😉 jag ska ju sätta “den” imorgon ju 🙂
Nån mer som haft problem med sidan innan för en stund sen? Har skrivit detta svaret tre ggr tror jag haha…
Clemens, du kan nog räkna med vind imorgon med!!!
Hoppas på fetedrag i fyrsjuan igen!!Linus
-
gurra1978 wrote:Steffo wrote:gurra1978 wrote:Det blev en lång roadtrip för vår del (140 mil) men det var verkligen värt varenda mil. Tre dagar segling (5,7 – 4,7 – 5,2) i sol och värme.
Skämtar ni eller…
Skämtar :confused2:
Skåne är tamefan Sveriges surfmecka. Jag har aldrig blivit besviken på detta ställe eller kört bom för den delen heller. Lämnade ett stiltje Stockholm och anlände till ett blåsigt Skåne. När du ser filmen kommer du förstå :cool2:Det är klart att man är lite avundsjuk!
-
Hej alla goa pågar o töser som invaderade Klagis i helgen.
Det blev verkligen en helg att minnas.
Jag trodde vi skulle behöva ringa till Ragn-Sells för att städa området när ni åkt hem. Men, jag måste säga det var mer välstädat när ni åkte hem än när ni anlände.
Måndagen var grym. Andreas körde 4,7 och jag körde min SB Acid med 7,5 men fick till slut ge mig och rigga ner till 5,4.
Igår kom Andreas ner igen och vi fick ett par timmar innan den goa OSTvinden la av.
Vattnet börjar oxå bli varmt så jag körde kort dräkt för första gången i år.
Som sagt mycket välkommna tillbaka. Kan ni dessutom fixa lite nya reklam flaggor till våra flaggstänger är vi tacksamma.
Idag skall jag vila mina lemmar jag hade nog inte pallat en dag till, dessutom tog solen för hårt igår.
Janne -
Jag får oxå passa på och ställa mig in i ledet av tack och bock!
Alltid lika trevligt att återvända dit, sol vind och gott folk!
Har postat lite bilder i mitt galleri ifrån lördagen!
Keep it up!Testar kameran under vatten 😉
[img]http://www.surfzone.se/pp_data/500/P5060599.JPG[/img]
-
Ja Klagshamn bjöd (som vanligt) på värme, vind och sköna människor! 🙂
Har nu lagt upp ett gäng bilder från helgen 6-7/5 på : http://www.surf.exponering.se -
Av C_Cs bilder kan vi konstatera att spocken var helgens (mest fotade) trick!!
-
adde wrote:Av C_Cs bilder kan vi konstatera att spocken var helgens (mest fotade) trick!!
Ja många spockar (-försök?) blev det…skönt att få fota lite rökt näbbgädda emellan… 😉
Är det inte dags för lite 4.2-vind och vågor snart?! Vill fota en dubbel framåt under 2006!! (eller åtminstone ett försök på en…några kandidater?) 🙂
Logga in för att svara.