Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Takbox eller inte?
-
Har en såmdär streamliner bag med. Tycker ideén är bra att spännna fast den runt masterna..men fan va jobbigt det är att få den att sitta fast ordentligt…förmodligen jag som är trög, finns förmodligen ett jättesmidigt sätt att göra det på som jag inte fattat..tips? Som det är nu orkar jag inte spännna fast den på bilen utan kastar in hela bagen i bilen istället..
-
Jag fuskar ibland med… Men annars så har jag tagit hela takräcket igenom hålen på bagen.. Har ju rätt gott om plats mellan bågarna och taket.. Det är gott att ha den så, för då spänner man inte över något… Masterna ligger “lösa” och även seglerna… Behöver inte lossa några spännband när man ska ha en mast eller något. Har satt klämmor på takräcket så den inte kan röra sig i sidled.. Fnkar kanon..
-
Har också en Streamliner Bag. Tyckte också från början att det var bökigt att spänna fast den. Upptäckte att det finns fastsydda band att spänna fast i. De sitter alldeles innanför dragkedjorna för spännremshålen dvs man behöver inte trä spännband genom bagen över masterna.
-
Det var en sån jag menade i mitt anonyma inlägg. Orkar inte logga in, glömt lösen. Finns det ingen som tar in den i Sverige.
-
Har ngn slags specialmodell från Packline för hantverkare, ca 70 bred och drygt 250 lång tror jag. Köpte den från ngn slag generalagent i Sthlm för Packline tror jag. Går nog in 4-5 segel, 2-3 bommar o 2-3 master om man knökar lite(har bl a 460 mast och kan kanske gå in längre). Lite mindre stöldrisk kanske, men skulle inte våga lämna över natt på gata i Sthlm
-
Svar till:
Ingen som har en Quiverrack? Sett annonser i Boards mfl.
[/ QUOTE ]
Har för mig att “skarabe” här på konfen har en som han inte använder…..
-
skämtar du? Finns det spännband i streamliner väskan? Har brottats med den i 1,5 år utan att ha märkt det. måste genast springa ner i källaren å kolla!!!
-
Har en box som rymmer 3-4 segel maxlängd 250
I botten på boxen ryms 2-3 master.
Måtten på boxen som är byggd i marin plywood är 40*40*260
Pris endast detta exemplar vi hämtning i Kumla 300:-mvh Anders 019-571186
Logga in för att svara.