Taggad: 

• Takräcke?¿

Publicerad av anonym-anvandare på 27 mars, 2002 vid 11:53

Hur gör ni inbitna formulaseglare med era brädor under transport? kör ni med takräcke? i sånnafall undrar jag om nån vet något system för att låsa fast brädor/alltannat på taket? HATAR när prylarna får ben!

finns det något snille som sitter på en snillerik lösning?

/johan

anonym-anvandare svarade 22 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • pher

Medlem
    27 mars, 2002 vid 12:20

Jag kör med takräcke på min lilla bil jaa.. Formulan är så bred så jag måste ta bort fästanordningarna på mitt Thule räcke.. Jag spänner sedan band runt hela skiten segel o mast o bräda.. Har bara kört med en bräda på detta viset. Så nån smart lösning har jag inte.. Men har märkt att det räcker med förvånadsvärt lite spänning på banden.. Hittils har inget lossnat iaf.. Även om det slänger fram o tillbaks där uppe på taket.

Hur gör ni andra?

Mvh Pher

• boman

Medlem
    27 mars, 2002 vid 21:09

Ett låsbart takräcke, ett fenlås och en lång vajer.
    Lås ihop hela skiten med ett häng lås, ett tips är att även låsa boardbagens dragkedje öglor med ett litet hänglås så event tjuv ej ser vad för sorts bräda det ligger där, (självklart det senaste för 16000:-) segel och master är svårt att låsa fast!
    stoppar nog en del brädor att få fötter men det är inga garantier.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 mars, 2002 vid 23:40

fenlås och låsbart takräcke? ..låter som en vettig lösning, men var hittar man ett sånt kitt? thule har iallafall inget =(

tack för vettigt svar!

• boman

Medlem
    28 mars, 2002 vid 05:52

låsbart takräcke har thule!!, fenlås köper du i en surf butik, Surfersparadise och skidsport bromma har både fenlåsen och vajern.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 mars, 2002 vid 11:53

sjysst!

får ta å gynna sp ännu en vända =)

“tänk om någon kunde komma på hur man låser fast segel/mast/bom på taket oxå?” Då hade man ju kunnat lämna prylarna på taket utan magsår

• boman

Medlem
    28 mars, 2002 vid 12:00

Cool liten filur du har där!!

Det bästa är att lägga in resten av prylarna i bilen, jag blev med alla mina master under wave classic två år sedan 430 460 490, det var bara mast bagen kvar som hängde som en slapp körv på bilen.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 mars, 2002 vid 15:37

TROFAN MAN BLIR FÖRBANNAD!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.