Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › takräcke!
-
takräcke!
Publicerad av evermin på 30 september, 2010 vid 09:56Tjena..
någon som vet vad man ska välja?
får hem en ny Audi Sportback om 2-3 veckor måste ha takräcken så jag får med mej både fruga och gear när man vill åka någonstans..
någon som har förslag, gärna beg då de är super dyrt med nya räcken..
mexi_ svarade 14 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Så du har råd med en ny Audi Sportback, men inte med takräcken????????
Förmodar därmed att det inte är A7 Sportback som avses 🙂http://www.thule.com/sv-SE/SE/FitGuide.aspx#startApp
Ska du hitta begagnat så sök på Blocket eller allaannonser på A3+Sportback+takräcke. Köpa billigt räcke blir bara dyrt i längden i min erfarenhet.
-
Doc;633640 wrote:Så du har råd med en ny Audi Sportback, men inte med takräcken????????
Förmodar därmed att det inte är A7 Sportback som avses 🙂http://www.thule.com/sv-SE/SE/FitGuide.aspx#startApp
Ska du hitta begagnat så sök på Blocket eller allaannonser på A3+Sportback+takräcke. Köpa billigt räcke blir bara dyrt i längden i min erfarenhet.
Jag tog en privat leasing
-
Ett takräcke från Thule lönarsig alltid att köpa, fungerar utan krongel. Har provat biltema och andra men tröttnar på att det inte funkar eller att det inte håller. Och som sagt det är ingen kostnad runt 1000 spänn för ett. Är inga pengar att tala om.
/Mats
-
Matsd;633643 wrote:Ett takräcke från Thule lönarsig alltid att köpa, fungerar utan krongel. Har provat biltema och andra men tröttnar på att det inte funkar eller att det inte håller. Och som sagt det är ingen kostnad runt 1000 spänn för ett. Är inga pengar att tala om.
/Mats
jaha..
när jag tittade så kostade de någonstans mellan 2500- 3500 kr att köpa thule..
-
kolla på svenska mont blanc`s takräcken ..
är nog både bra och prisvärda har ett till min bil fick det med av vw -
Thule.
Men – när jag skulle köpa senast fanns inte det jag behövde, så det blev något motvilligt Mont Blanc. Måste dock medge att det funkat bra det också!
-
Vet inte vad du har tittat på takräcke någon stans, var det hos din Audi handlaer så kan jag förstå att det kostar, men kolla in denna länk http://www.takbox.se/butiken/thule-lasthallare-thule-fotsatser-c-33_36.html. När jag jämnförde priser så var det inte så stor variation på dem. Själv tog jag fyrkantsrör då jag inte har takräcket på mer än nödvöndigt samt att jag har en del tillbehör som bara passar de rören. Kolla på länken och hör annars med mekonomen som hade bra priser då jag köpte mitt.
/Mats
-
Är det rails på en Audi A3 sportsback? Om det är det så tror jag att jag har några takräcken (gamla thule), tror ca 2003 års modell, stående som kan fås mot upphämtning. Märk att takets bredd är avgörande om de passar. De har använts till en Passat. Mekonomen är annars en riktig kompis.
-
Lite offtopic kanske men har Thule-takräcken till en A6:a Avant -07. Om någon är intresserad så PM:a mig eller messa 0sju05-4420noll3.
/Lage
-
JAT;633744 wrote:Är det rails på en Audi A3 sportsback? Om det är det så tror jag att jag har några takräcken (gamla thule), tror ca 2003 års modell, stående som kan fås mot upphämtning. Märk att takets bredd är avgörande om de passar. De har använts till en Passat. Mekonomen är annars en riktig kompis.
Det är inte rails på min a3a.. valde bort de, och dom som finns är ju sånna som är slickade längs med taket..
-
Köpte att par låsbara på blocket till min beetle i sommras för 500:-. Killen som sålde dem hade haft dem till en A3, bara att byta kuddar. Hållarna var 750 och rören 761/861. Du kan ju dubbelkolla på thules hemsida. Där står också vilka bilmodeller som funkar, bara att söka efter dem på blocket….När jag kollade i somras kostade bågarna 1094:- och låssatsen 544:- på thule.
Logga in för att svara.