Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tamp till Nedhal

• jopi

Medlem
    11 mars, 2008 vid 16:44

Har försökt få tag på tamp på ett billigare sätt men känns som det misslyckades fatalt.
    Watski som är svensk importör struntade i att svara på mail
    Frågade då Marlow ropes om de kunde fixa fram via watski, de föreslod att skicka direkt till mig. Efter ett tag så fick jag beskedet att ta det via NeilPryde i Danmark. NeilPryde hänvisade mig till något annat ställe (nautic-surfogski.dk, verkar hänga ihop med NeilPryde DK på något sätt).
    Slutligen fick jag ett pris idag, 35:- per meter + 75:- frakt. Danska kronor.
    Så för 5 meter skulle det bli (35*5+75)*1,3=325 spänn.
    Om jag köper 200meter så får jag det för 30:-/m (dkr)… lite väl bra kanske…

Så gunsails verkar ju vara rätt ställe att beställa från, om man nu vill ha denna tamp. Fan att det skulle vara så knepigt att få hit lite billigare.

• joth

Medlem
    17 mars, 2008 vid 09:28

Det var någon som snackade om tamp på Bauhaus. Var det den 5mm (blå) som brukar finnas på segelutrustnings avd? Jag köpte den för att testa och visst den är tjock men den passar i mina förlängare så jag kör med tampen som den är.

Hur gör ni annars som plockar ut innanmätet. Flätar ni det sedan eller?

Får se hur hållbar den är. Antar att man får byta då och då. Men för 10:-/m så kanske det är ok.

• johanc

Medlem
    17 mars, 2008 vid 09:58

@joth 452306 wrote:

Det var någon som snackade om tamp på Bauhaus. Var det den 5mm (blå) som brukar finnas på segelutrustnings avd? Jag köpte den för att testa och visst den är tjock men den passar i mina förlängare så jag kör med tampen som den är.

Hur gör ni annars som plockar ut innanmätet. Flätar ni det sedan eller?

Får se hur hållbar den är. Antar att man får byta då och då. Men för 10:-/m så kanske det är ok.

Jag provade och det var för halt med bara kärnan… Men deras 4mm funkar iaf men jag surfar ju varken särskilt ofte snabbt eller hårt…

MVH

JohanC

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tamp till Nedhal

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.