• rasmus_w

Medlem
    18 augusti, 2011 vid 17:00
    Doc;666185 wrote:
    Mina Simmer är röda. Bara en sån sak. Matchar hjälmen. Måste kanske köpa en röd dräkt oxå.

Ungefär så tänkte jag med. Fast jag ville att linorna skulle matcha mina blodsprängda ögon.

• Aquario

Medlem
    19 augusti, 2011 vid 15:31

Förstår inte riktigt detta tre år långa tjafs om längder på hängseles linor, det borde rimligtvis vara relaterat till armlängden. Om man måste hala sig fram i linorna för att nå bommen måste de vara för långa och om man ikrokad kan skjuta ifrån sig bommen så pass långt att man har helt eller nästa helt raka armar så borde längden vara lagom.

Eller?

• surfslusken

Medlem
    20 augusti, 2011 vid 11:30
    bytelightning;666399 wrote:
    Förstår inte riktigt detta tre år långa tjafs om längder på hängseles linor, det borde rimligtvis vara relaterat till armlängden. Om man måste hala sig fram i linorna för att nå bommen måste de vara för långa och om man ikrokad kan skjuta ifrån sig bommen så pass långt att man har helt eller nästa helt raka armar så borde längden vara lagom.

Eller?

Eller kanske absolut INTE! Antar att du inte läst HELA tråden? Om/sen när du gjort de så kan du kolla om du hittar hängtampar som e längre än dina, eller vems som helst armar och åter komma i ämnet.

• sannum

Medlem
    20 augusti, 2011 vid 15:20

vill ha längre tampar hela tiden

• jofogel

Medlem
    20 augusti, 2011 vid 18:43

Om det är något ämne som är värdigt en 3 år – inte mer? – lång diskussion så är det just hängseletampar. Om den här diskussionen leder till att bara EN ENDA brädseglare hittar sin optimala seglarställning/-stil så är det värt allt knappande… i sommar har jag t.ex. haft lite knep och knåp med mina tampar och det är guld värt att kunna ta del av andras erfaranheter och synpunkter. Jag gillar. Märkligt egentligen, från förr i tiden minns jag inte att det brukade vara något som helst krångel med tamparna, det har jag börjat tänka på sedan jag bytte till midjesele förra året. Väntar fortfarande på ökad rörlighet och snabb i- och urkrokning, största skillnaden hittills är att jag börjat fastna innan gipparna. Antagligen för att jag slarvat och inte spänt in kroken tillräckligt mot den personliga kroppen.

En grej med brädsegling är ju att det är en rackarns krävande materialsport. Jag försöker ha en slags “basutrustning” med “basinställningar” som jag inte behöver tänka så mycket på. Men å andra sidan: genast när man har fått segla några gånger en sommar så vidgas ju defintionen av “basutrustning”….

Sida 9 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.